۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
۵۵ درصد اراضی کشاورزی استان همدان کمتر از پنج هکتار وسعت دارند
رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان :

۵۵ درصد اراضی کشاورزی استان همدان کمتر از پنج هکتار وسعت دارند

همدان - رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان بابیان اینکه ۵۵ درصد اراضی کشاورزی استان همدان خرد بوده و کمتر از پنج هکتار وسعت دارند، گفت: خرد بودن اراضی کشاورزی مکانیزه کردن و دیگر امور را سخت کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ منصور رضوانی جلال ظهر پنج شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با محوریت اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات با بیان اینکه ۲۹ درصد اشتغال و ۲۴ تا ۲۶ درصد ارزش افزوده استان همدان در بخش کشاورزی است اظهار کرد: ۴.۴ درصد از محصولات کشاورزی کشور در استان همدان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از یک‌میلیون و ۹۵۰ هزار هکتار اراضی استان همدان ۷۵۰ هزار هکتار زیر کشت محصولات کشاورزی است؛ افزود: ۳۶ درصد اراضی استان به عنوان اراضی زارعی و باغی در بخش کشاورزی استفاده شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه استان همدان ۱۰۰ هزار بهره‌بردار و فعال کشاورزی دارد و بیش از ۵۵ درصد اراضی استان همدان خرد بوده و کمتر از پنج هکتار وسعت دارند؛ عنوان کرد: خرد بودن اراضی کشاورزی مکانیزه کردن و دیگر امور را سخت کرده است.

وی با یادآوری اینکه همدان سطح زیر کشت اراضی آبی استان همدان در سال‌های اخیر کمتر شده است، گفت: این سطح بیش از ۳۰ هزار هکتار در یک دهه گذشته کاهش یافته است.

رضوانی‌جلال با بیان اینکه کمبود آب و توسعه روستا و طرح‌های هادی از علل کاهش اراضی آبی در استان همدان محسوب می‌شود بیان کرد: کاهش وسعت اراضی آبی با افزایش بهره‌وری جبران شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه در برخی تولیدات کشاورزی همچون سیر، رازیانه و گشنیز کمبود صنایع تبدیلی احساس می‌شود؛ به آمار پرونده‌های امور اراضی اشاره کرد و گفت: در پنج ماه سال گذشته ۴۵۰ فقره پرونده کیفری و حقوقی تشکیل شده در حالی که نسبت به مدت مشابه امسال این رقم به ۸۴۳ مورد پرونده رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان از شناسایی ۲۶۰ واحد ساخت و ساز غیرمجاز در پنج ماه سال پیش خبر داد و افزود: این میزان در سال جاری به ۶۱۱ مورد افزایش یافته است.

کد خبر: ۴۰٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha