۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
۶۰ کارگاه به دانشجویان فنی و حرفه ای استان سمنان مهارت می‌آموزند
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان:

۶۰ کارگاه به دانشجویان فنی و حرفه ای استان سمنان مهارت می‌آموزند

سمنان- رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه زیرساخت‌های آموزش مهارت و جذب بازار کار در این دانشگاه فراهم است، گفت: ۶۰ کارگاه و آزمایشگاه رسالت مهارت آموزی را به دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح استان بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا نقدی در دیدار ظهر پنج‌شنبه با معاون عمرانی استاندار سمنان به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان، ضمن بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور دو هزار و ۱۰۰ کارگاه و آزمایشگاه فنی و آموزشی دارد که سهم استان از آن‌ها ۶۰ باب است، بیان کرد: مهارت‌آموزی و مهارت افزایی رسالت‌های مهم این زیرساخت‌های آموزشی برای جذب دانشجویانت به بازار کار هستند.

وی با اشاره به فراهم شدن زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای دانشجویان استان سمنان، ابراز کرد: ۶۰ درصد دروس‌ دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌صورت کارگاهی ارائه می‌شود و این به اشتغال آن‌ها پس از تحصیل کمک شایانی می کند.

نیاز به ایجاد آزمایشگاه
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بابیان اینکه کمبود تجهیزات و کمبود فضای کارگاهی در این دانشگاه احساس می‌شود، گفت: ارتقای زیرساخت‌ها به تربیت بهتر نیروی کار متخصص در جامعه کمک می‌کند.

نقدی گفت: در استان سمنان چهار دانشکده فنی و حرفه‌ای وجود دارد که دو دانشکده در سمنان به تفکیک جنسیت  و دو دانشکده در شهرستان‌های شاهرود و امیرآباد دامغان  است که درمجموع با  چهار هزار  دانشجو و ۵۰۰ عضو هیئت‌علمی و استاد حق‌التدریس ارائه خدمت به دانشجویان و جامعه می‌کند.

وی ایجاد ساختمان آموزشی آزمایشگاهی به مساحت دو هزار و ۴۰۰ مترمربع را یکی از مطالبات جدی دانشگاه دانست و تصریح کرد: حمایت استانداری سمنان و سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نیاز است.

به گزارش خبرنگار بازار، در این دیدار از زیرساخت های دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان شامل سالن ورزشی، آزمایشگاه الکترونیک و ... بازدید به عمل آمد.

کد خبر: ۴۰٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha