۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
ریل گذاری راه آهن «رشت- کاسپین- انزلی» آغاز شد
با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه

ریل گذاری راه آهن «رشت- کاسپین- انزلی» آغاز شد

رشت- عملیات ریل گذاری ۴۰ کیلومتر از راه آهن رشت- کاسپین - انزلی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در رشت آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، در ادامه برنامه های دومین روز سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به گیلانیکی از گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی به طول ۴۰ کیلومتر برداشته شد.

عملیات زیرسازی پروژه در سه قطعه درحال انجام است و هم اکنون عملیات ریل گذاری این مسیر با اعتباری افزون بر چهارهزار و ۲۵میلیارد ریال آغاز شد.

راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح ، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود . اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس ، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

همچنین رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار گیلان از روند اجرای پروژه فاز دو مسکن مهر رشت نیز بازدید کرد. در جریان اجرای این پروژه زیرساخت های لازم از جمله شبکه های برق فشار ضعیف و متوسط ، شبکه اصلی گاز و فاضلاب دو هزار و ۸۴۰ واحد در فاز دوم مسکن مهر تکمیل می شود.

تکمیل زیرساخت های فاز دوم به همراه اجرای تصفیه خانه مسکن مهر رشت ۸۸ میلیارد تومان هزینه دارد که درصورت تامین اعتبار تا پایان سالجاری یا بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

هم اکنون گیلان ۷۴هزار و ۶۷۶ واحد مسکن مهر دارد که از این میزان ۵۱هزار و ۴۱۸ واحد برای راه وشهرسازی و۲۳ هزار و ۲۵۸ واحد متعلق به بنیاد مسکن است.

در استان یک‌هزار و ۹۹۹ واحد باقیمانده مسکن مهر دارای متقاضی وجود دارد که از این میزان  یک‌هزار و ۴۴۵ واحد متعلق به راه وشهرسازی و۵۵۴ واحد برای بنیاد مسکن است.

کد خبر: ۴۰٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha