۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
ارزآوری ۳۳ میلیون دلاری میگو برای گلستان
مدیرکل شیلات گلستان خبر داد:

ارزآوری ۳۳ میلیون دلاری میگو برای گلستان

گمیشان- قدس علوی، مدیرکل شیلات استان گلستان از بهره‌برداری کامل فاز یک مجتمع پرورش میگوی گمیشان تا سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با بهره‌برداری فاز یک میزان صادرات میگو از گلستان به بیش از پنج هزار تن می‌رسد و ۳۳ میلیون دلار ارزآوری را شاهد خواهیم بود.

سیدجواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از سال ۹۰ تولید انبوه میگو در فاز نخست مجتمع گمیشان آغاز شده و امسال در دهمین سال تولید انبوه محصول قرار داریم.

وی با یادآوری اینکه تاکنون ۶۰ مزرعه در فاز یک مجتمع پرورش میگوی گمیشان آماده بهره‌برداری شده است، افزود: پرورش میگوی استان در دو فاز چهار و شش هکتاری در اراضی لم یزرع، کم بازده و شوره‌زار شمال استان اجرا می‌شود.

مدیرکل شیلات گلستان یادآور شد: سال گذشته بیماری لکه سفید به مزارع پرورش میگوی استان خسارت زد اما با رعایت پرونپتکل‌ها تاکنون مزارع عاری از بیماری بوده و امید داریم بتوانیم پرورش امسال را بدون بیماری به پایان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۴.۵ مزرعه فعال است و پیش‌بینی می‌کنیم بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ تن میگو تولید و برداشت شود، تصریح کرد: در صورت انجام این موفقیت (پرورش بدون بیماری امسال) پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده با جهش تولید همراه بود و تولید به بیش از پنج هزار تن برسد.

قدس علوی توضیح داد: در صورت تولید پنج هزار تن میگو در سال آینده ۸۵ درصد آن (حدود چهار هزار تن) صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت تکمیل زیرساخت‌های اصلی از محل اعتبارات دولتی و زیرساخت‌های فرعی و مزارع پرورشی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فاز یک (۴ هزار هکتاری) در سال ۱۴۰۱ به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مدیرکل شیلات گلستان با تکمیل ظرفیت تولید فاز یک برای چهار هزار و ۱۲۱ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود و شش هزار و ۹۰۰ تم میگو تولید شده و با صادرات پنج میلیون و ۵۰۰ تنی محصول ۳۳ میلیون دلار ارز عاید استان می‌شود.

کد خبر: ۴۰٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha