۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
شهرستان مرزی زیرکوه چشم انتظار اعتبارات برای بازسازی شبکه های آبرسانی
مدیر امور آب و فاضلاب زیرکوه مطرح کرد:

شهرستان مرزی زیرکوه چشم انتظار اعتبارات برای بازسازی شبکه های آبرسانی

زیرکوه- غلامحسینی؛مدیر امور آب و فاضلاب زیرکوه با اشاره به فرسودگی 240 کیلومتر از شبکه های آبرسانی این شهرستان مرزی گفت: نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای اصلاح، بازسازی و جلوگیری از هدررفت آب هستیم.

علیرضا غلامحسینی در گفتگو با بازار اظهار داشت: ۳۳ درصد شبکه های آبرسانی این شهرستان معادل ۲۴۰ کیلومتر فرسوده بوده که نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای اصلاح، بازسازی و جلوگیری از هدررفت آب است.

وی با بیان اینکه هدررفت آب در خطوط انتقال آب و شبکه‌های آب و فاضلاب زیرکوه ۴۱ درصد است، افزود: این رقم از میانگین کشوری و استانی بالاتر بوده که جلوگیری از هدررفت آب با توجه به کاهش منابع آبی در سنوات گذشته از مهمترین اهداف و برنامه‌های در دست اجرا است.

غلامحسینی با اشاره به اینکه در سال مالی گذشته به منظور کاهش هدررفت آب،۱۶ هزار و۸۷۰ کیلومتر از شبکه‌ها و خطوط انتقال آب روستایی این شهرستان مرزی بازسازی شده است، اذعان داشت: برای بازسازی این خطوط بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی به در دست اجرا بودن پنج طرح آب و فاضلاب در این شهرستان با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  اشاره کرد و گفت: اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده فاز پنج مجتمع آبرسانی آهنگران زیرکوه با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

غلامحسینی اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده مجتمع شهید باهنر (فندخت) با اعتبار ۲ میلیارد تومان، اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده مجتمع شهید رجایی با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان،آبرسانی پایدار به روستای مغیلان از محل مجتمع آبرسانی شیرگ با اعتبار ۲ میلیارد تومان و آبرسانی به پاسگاه‌های مرزی شهرستان زیرکوه با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان را از جمله طرح های در دست اجرا برشمرد.

وی بیان داشت : در صورت تخصیص کامل اعتبار طرح آبرسانی به روستای مغیلان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

غلامحسینی افزود: با بهره برداری از این طرح ۶۰ خانوار روستا از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد. 

وی یادآور شد: آبرسانی پایدار به روستاهای گزخت، میرآباد، اسفاد و کبودان نیز در صورت تامین اعتبار در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۴۰٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha