۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
۴۱۲ میلیون یورو ارزش قرارداد بین تامین کنندگان داخلی و صنایع در کشور

۴۱۲ میلیون یورو ارزش قرارداد بین تامین کنندگان داخلی و صنایع در کشور

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: ارزش شش میز برگزار شده این وزارت، یعنی قرارداد داخلی سازی بین تامین کنندگان و صنایعی که نیازمندی های شان را اعلام کرده اند، نزدیک به ۴۱۲ میلیون یورو است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید با بیان اینکه برای امسال هفت برنامه محوری در وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده ایم، گفت: محوری ترین و مهمترین برنامه اقتصادی کشور، توسعه و تعمیق ساخت داخل و رونق تولید است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا، پروژه ای به نام نهضت ساخت داخل را طراحی و تعریف کرده ایم، اظهار داشت: در این پروژه بدنبال هم رسانی توانمندی ها و نیازمندی های داخل هستیم که دراین راستا تا کنون شش میز ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه تا پایان امسال هفت میز دیگر برگزار می شود، اظهار کرد: ارزش میزهای ساخت داخل برگزار شده یعنی قرارداد داخلی سازی بین تامین کنندگان با صنایعی که نیازمندی های شان را اعلام کردند، نزدیک به ۴۱۲ میلیون یورو است.

وی برگزاری نمایشگاه های فرصت های داخل را از دیگر برنامه های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان و بیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ها اعلام توانمندی های صنایع داخلی است که در یک رویداد به هم رسانی شوند و باعث تبادل تجربیات و دانش فنی در جمع کارآفرینان می گردد.

صادقی نیارکی برگزاری نشست ها و عقد قراردادهای دوجانبه و تامین حداکثر نیاز داخل از محل تولیدات داخلی را از جمله قالب های این رویداد عنوان و تصریح کرد: این برنامه را در راستای درون زایی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری به عنوان پروژه محوری امسال هدف گذاری کرده ایم.

وی، خودکفایی وافزایش واحدهای صنعتی و تولیدات آن ها و تامین نیازمندی های مواد اولیه را از بخش تولیدات داخلی از دیگر اهداف این برنامه عنوان کرد.

نیارکی اشتغالزایی و تثبیت اشتغال موجود را ثمره اجرای برنامه هدفگذاری شده امسال خواند و گفت: اشتغالزایی و پویایی صنعت می تواند اشتغال صنعتی به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به توانمندی ها و توجیه فنی و اقتصادی که امروزه وجود دارد و با استفاده از نیروی انسانی مجرب دانشگاهی این امر مهیا می شود؛ علاوه براینکه نیاز داخل نیز از این طریق تامین خواهد شد.

۸۰ شرکت تولیدی و صنعتی فنآور جهت رفع نیازهای مواد اولیه و تبادل تکنولوژی از استان های گیلان، و استان های همجوار در این نمایشگاه حضور یافته اند.

کد خبر: ۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha