۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
ظرفیت پارک علم و فناوری در توسعه اقتصاد و درآمدزایی استفاده شود
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:

ظرفیت پارک علم و فناوری در توسعه اقتصاد و درآمدزایی استفاده شود

اردبیل- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: این استان دارای کارخانه‌ها و بخش کشاورزی است و از لحاظ جغرافیایی و صادرات نیز نقش اساسی دارد که باید حرکت این دانشگاه‌ها را در اردبیل به سطح بین‌المللی برسانیم.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامحسین رحیمی شعرباف صبح پنج شنبه در سفر خود به اردبیل در مراسم افتتاح پروژه‌های علم و فناوری در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در راستای توزیع علم و فناوری آن هم به صورت متوازن باید همکاری‌های لازم بین پارک علم و فناوری و دانشگاه‌ها مناسب باشد.

وی با اشاره به این که توسعه پارک علم و فناوری در سطح کشور یکی از اولویت‌های اساسی وزارت علوم است گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان اردبیل، حرکت‌های فناورانه در این استان هم باید مورد توجه واقع شود و در این زمینه تولید محصولات در حد ملی باید باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: این استان دارای کارخانه‌ها و بخش کشاورزی است و از لحاظ جغرافیایی و صادرات نیز نقش اساسی دارد که باید حرکت این دانشگاه‌ها را در اردبیل به سطح بین‌المللی برسانیم و استفاده از ظرفیت‌ها را مورد بی‌توجهی قرار ندهیم.

رحیمی شعرباف افزود: ایجاد دانشگاه صنعتی در اردبیل با توجه به برخی موانع و مشکلات توجیهی ندارد؛  نیاز است با بررسی‌های موشکافانه و کارشناسانه در راستای احداث این دانشگاه اقدام شود و در صورتی که نیاز به احداث دانشگاه نباشد برای احداث این پروژه وقت نگذاریم.

وی اظهار کرد: اهمیت به گسترش دانشگاه‌های اردبیل نیز با کمک پارک علم و فناوری به یک مرکز علمی و پژوهشی تبدیل می‌شود و در این راستا اشتغال‌زایی و توسعه اقتصاد شکل مناسبی پیدا خواهد کرد که این امر بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

کد خبر: ۴۰٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha