۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
کارخانه نوآوری تبریز ایجاد می‌شود/ فراهم شدن امکان عرضه ایده‌ها و محصولات فناورانه و دانش‌بنیان
جانشین استاندار در هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی:

کارخانه نوآوری تبریز ایجاد می‌شود/ فراهم شدن امکان عرضه ایده‌ها و محصولات فناورانه و دانش‌بنیان

تبریز- جانشین استاندار در هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: با ایجاد کارخانه نوآوری در تبریز، امکان عرضه ایده‌ها و محصولات دانش‌بنیان و فناورانه و ارتباط صاحبان ایده با صاحبان صنعت فراهم می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، حمیدرضا قاسم‌زاده که به همراه شهردار تبریز از محل ایجاد این کارخانه بازدید می‌کرد، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان در هفته آینده، گفت: در این سفر تفاهم‌نامه اولیه ایجاد این کارخانه منعقد و کارهای اجرایی آن شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه نوآوری در دو استان ایجاد شده است، افزود: رئیس جمهور با توجه به اهمیت موضوع دستور دادند که این کار در استان‌های دیگر هم انجام شود.

قاسم زاده درخصوص محل راه‌اندازی کارخانه نوآوری تبریز، گفت: طی مذاکراتی که با شهرداری تبریز داشتیم، بخشی از مجموعه کارخانه برق لامع برای ایجاد این کارخانه و طرح‌های فناورانه دیگر اختصاص یافت.

وی با اشاره به قدمت تاریخی این مجموعه، گفت: قطعا شهرداری برای حفظ بافت تاریخی و مرمت و بازسازی این مجموعه تلاش خواهد کرد و با توجه به وجود ماشین‌آلات صنعتی و پیشینه درخشان کارخانه برق لامع، امکان ایجاد موزه صنعت نیز در این مجموعه وجود دارد که می‌تواند به یک جاذبه گردشگری هم تبدیل شود.

کد خبر: ۴۰٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha