۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
هرمزگان در جایگاه نخست کشت گلخانه‌ای/ ارسال تولیدات به کشورهای آسیای میانه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خبر داد

هرمزگان در جایگاه نخست کشت گلخانه‌ای/ ارسال تولیدات به کشورهای آسیای میانه

بندرعباس- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هرمزگان جایگاه نخست کشت گلخانه‌ای در کشور را به خود اختصاص داده است.

 به گزارش خبرنگار بازار، ایرج حیدری بعد از ظهر امروز در اولین ویبنار بررسی روابط اقتصادی ایران ایتالیا که در هتل هما بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم این نشست سبب گشایشی در ارتباط با مباحث اقتصادی با کشور ایتالیا در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی هرمزگان فراهم آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با ذکر این نکته که کمتر کشوری پیدا می‌شود که به موقعیت مهم هرمزگان آگاه نباشد، عنوان کرد: موقعیتی که هرمزگان از نظر استراتژیک دارد باعث شده حمل کالا به سمت آسیا میانه و جنوب شرق شده است.

وی ابراز داشت: دو منطقه آزاد قشم و کیش و چند منطقه ویژه اقتصادی که دارای ظرفیت‌های زیادی هستند از جمله ظرفیت‌هایی است که می‌توان در رابطه دو کشور مورد استفاده قرار گیرد.

حیدری گفت: هرمزگان از نظر کشت‌های گلخانه‌ای، رتبه اول کشور را  دارد و در حال حاضر حدود ۷۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان داریم که عمده تولیدات آن‌ها به کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

وی اضافه کرد:  منطقه ویژه صنایع اقتصادی پارسیان از دیگر این ظرفیت‌ها است که با وجود فراهم‌بودن زیرساخت‌ها آماده سرمایه‌گذاری است.

حیدری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های تولید آلومنیوم در استان هرمزگان واقع شده است، اظهار کرد: استان هرمزگان بیش از هزار و ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی مرزی دارد که اگر سواحل را درنظر بگیریم این رقم به بیش از دو هزار کیلومتر خواهد رسید و این سواحل ظرفیت بسیار خوبی را برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری دارند.

وی با اشاره به توانمندی هرمزگان در حوزه بندری و زیرساخت‌های بندری، مطرح کرد: هرمزگان از نظر کشت‌های گلخانه‌ای، رتبه اول کشور را  دارد در حال حاضر حدود ۷۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان داریم که عمده تولیدات آن‌ها به کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

کد خبر: ۴۰٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha