۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
 حجم بالای نقدینگی، علت افزایش تقاضا در بازار غیر رسمی ارز
کارشناس ارشد پولی و بانکی مطرح کرد

حجم بالای نقدینگی، علت افزایش تقاضا در بازار غیر رسمی ارز

افشاری، کارشناس ارشد بانکی گفت: بزرگترین و مهمترین عامل افزایش تقاضا در بازار غیر رسمی ارز وجود حجم نقدینگی بالا در نزد مردم است.

به گزارش بازار، «مجتبی افشاری» افزود: هم اکنون ۲,۵ میلیون میلیارد تومان حجم نقدینگی کشور است.

وی اظهارداشت: این حجم نقدینگی با توجه به اینکه در حوزه تولید و سایر حوزه ها گردشی برای آن اتفاق نمی افتد در بین بازارها جابجا می شود.

این کارشناس ارشد بانکی گفت: نکته ای که در این میان بسیار حائز اهمیت است اینکه باید یک ساز و کار مشخصی برای نقدینگی موجود در جامعه فراهم شود.

وی افزود: حجم بالای نقدینگی در جامعه نکته اصلی که در خصوص دلار و سایر ارزها در کشور وجود دارد.

افشاری بیان داشت: دلالان و افراد سودجو در بازار ارز به دنبال این هستند که از افزایش قیمت ارز بهره ببرند و این حقیقت بر کسی پوشیده نیست اما همین امروز که داریم در باره دلالان صحبت می کنیم فاصله قیمتی ارز بین صرافی های دولتی و بازار آزاد دو هزار تومان است.

وی ادامه داد: اینکه همیشه دلالی و سودجویی در بازار ارز وجود داشته و قانون هم همواره با آنها مقابله می کند موضوع جدیدی نیست اما سئوال اینجاست که چه چیزی باعث می شود صف های کاذب خرید ارز تشکیل شود در جواب باید گفت وجود فاصله قیمتی بین صرافی های دولتی و بازار آزاد از جمله این موارد است.

این کارشناس ارشد بانکی یادآورشد: هم اکنون ارز در بازار آزاددو هزار تومان از صرافی های دولتی گران تر است و افراد فرصت طلب و سودجو ارز را از صرافی های دولتی خریداری و در بازار آزاد عرضه می کنند و سود می برند.

کد خبر: ۴۰٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha