۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
اعتبار درنظر گرفته برای جبران خسارت فعالیت معادن در قزوین ناکافی است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین:

اعتبار درنظر گرفته برای جبران خسارت فعالیت معادن در قزوین ناکافی است

قزوین- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: اعتباراتی که به منظور جبران خسارت فعالیت معادن از سوی بهره برداران به استان پرداخت می شود با توجه به نیاز استان ناکافی است.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد حق لطفی ظهر چهارشنبه در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین دلایل تخریب راه های روستایی در استان قزوین مسئله اضافه بار کامیون ها و فعالیت معادن در این مسیر هاست.

وی بیان کرد: براساس قانون هر ساله ۱۵ درصد از حقوق دولتی بهره برداران معادن به جبران خسارات استانی تخصیص پیدا میکند که این رقم با توجه به شرایط خاص و نیاز استان قزوین به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار داشت: سال گذشته نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبار برای استان قزوین در نظر گرفته شده که امسال همین میزان اعتبار نیز کاهش چشمگیری داشته و به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

حق لطفی بیان کرد: امروز بخش قابل توجهی از خسارات راه های روستایی استان قزوین متوجه همین مسئله است و باید راهکاری مناسب و دائمی برای این مشکل تدوین کرد.

وی تاکید کرد: درخواست ما تخصیص یک درصد از سهم فروش معادن جهت جبران خسارات به روستاهاست به خصوص که آلایندگی، تخریب راه های روستایی و معضلات زیادی که این معادن ایجاد میکنند مناطق روستایی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: حضور استان در شاهراه ارتباطی کشور در کنار همه مزیت هایی که برای استان به همراه داشته است ترافیک سنگین راه های استان، افزایش عملیات های امداد و نجات و مراجعان بیمارستان های سوانح را به همراه داشته است در حالی که به نظر می رسد نتوانسته ایم به خوبی در مسیر های ارتباطی استان جایگاه مناسبی برای راهداری و پایگاه های امداد و نجات تعبیه کنیم.

بلوار اسدآبادی ظرفیت پذیرش خودروهای سنگین را ندارد
سرهنگ مهرداد حسن‌پور، رییس پلیس راهور استان قزوین با اشاره به این که مسدود شدن مسیر نسیم شمال به منظور بازسازی و بهسازی مسیر موجب شده است تا ترافیک شدید خودروهای سنگین را در بلوار اسدآبادی داشته باشیم و از این رو آمار تصادفات درون شهری در این منطقه به شدت افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: تسریع در اجرای پروژه نسیم شمال کاهش تصادفات و روان سازی ترافیک و سهولت در خدمت رسانی به مردم را به دنبال دارد و میتواند رضایت شهروندان را افزایش دهد.

کد خبر: ۴۰٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha