۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
تولید کابل های شارژ یکسان برای همه گوشی ها
اتحادیه اروپا رای مثبت داد

تولید کابل های شارژ یکسان برای همه گوشی ها

قانونگذاران پارلمان اتحادیه اروپا قانون جدیدی را تصویب کرده اند که به موجب آن همه تولید کنندگان دستگاه های تلفن همراه را به سمت یک استاندارد واحد برای تولید کابل های شارژ سوق می دهد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از تک اسپات،  اخباری در اوایل ماه گذشته منتشر شد مبنی بر اینکه قانون گذاران اتحادیه اروپا در حال تدوین قانون جدیدی هستند که به موجب آن تولید کنندگان دستگاه های تلفن همراه باید استاندارد خاص و یکسانی را برای تولید کابل های شارژ رعایت کنند.

از جمله دلایل وضع این قانون جدید، مشکل ایجاد زباله های الکترونیک و انتشار کربن بوده که حداقل تا حدودی می تواند به تعدد انواع شارژر نسبت داده شود.

بنابراین با اجرایی شدن این قانون در جهت حمایت از محیط زیست، کاربران دیگر با خرید هر گوشی جدید یک شارژر تازه خریداری نکرده و از هزینه های اضافی جلوگیری می شود.

پارلمان اروپا همچنین خواستار تولید بیشتر شارژرهای بی سیم برای سهولت شارژ گوشی ها شده است.  

این اقدام که واکنش سریع اپل را در پی داشت، موجب ناراحتی بسیاری از مصرف کنندگان و نیز ایجاد نوآوری خواهد شد، اما پارلمان اروپا با ۵۸۲ رای موافق آن را به واقعیت تبدیل کرد.

گفتنی است که شرکت های فناوری بر این باورند که اجبار آن ها در اجرای یک استاندارد واحد اقدامی ضدرقابتی محسوب شده و موجب سرکوبی خلاقیت آن ها می شود.

در بیانیه ای عمومی، قانون گذاران اظهار کرده اند که بدون ایجاد مزاحمت در فناوری و نوآوری، مجریان این طرح باید اطمینان حاصل کنند که چارچوب قانونگذاری برای تولید شارژر مشترک به طور منظم مورد بررسی قرار می گیرد.

از نظر آن ها تحقیقات و نوآوری برای بهبود فن آوری های موجود و دستیابی به فناوری های جدید بسیار مهم است.

همچنین این نمایندگان که به طور دقیق استانداردهای شارژر برای تولید کنندگان هنوز اعلام نکرده اند، از کمیسیون اروپا خواسته اند که تا ماه ژوئیه این طرح اجرایی شود.

گفتنی است که شرکت اپل که در حال حاضر بسیاری از دستگاه های تلفن همراه خود را به جز آیفون به یو اس بی-سی تبدیل کرده است،  احتمالا مجبور به کنار گذاشتن پورت لایتنینگ اختصاصی خود خواهد بود.

طبق گفته های این شرکت، برنامه ریزی شده که تا سال ۲۰۲۱ پورت شارژ را بر روی آیفون حذف کند درست مانند آنچه در جک هدفون انجام شده است اما دستورالعمل جدید اتحادیه اروپا احتمالاً این مسئله را تغییر خواهد داد.  

اتحادیه اروپا قصد دارد تا از طریق نتایج یک مطالعه بر روی این موضوع تا ماه آینده تصمیم خود را در رابطه با این که چه روشی در پیش بگیرد اعلام کند.  

اپل نیز همچنان امیدوار است که اتحادیه اروپا به‌دنبال راهکاری باشد که امکان نوآوری در صنعت گوشی‌های تلفن همراه را محدود نکند.

کد خبر: ۴٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha