۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
پرداخت ۶۳۰ میلیون تومان تسهیلات به تولیدکنندگان و فرشبافان زنجان
رئیس صمت زنجان اعلام کرد

پرداخت ۶۳۰ میلیون تومان تسهیلات به تولیدکنندگان و فرشبافان زنجان

زنجان-رئیس سازمان صمت زنجان، گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری ۶۳۰ میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی به تولیدکنندگان و فرشبافان استان زنجان پرداخت شده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، ناصر فغفوری گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری ۶۳۰ میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی به تولیدکنندگان و فرشبافان استان زنجان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲۸ نفر جهت دریافت تسهیلات به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده اند که تسهیلات از طریق بانک های توسعه تعاون و رفاه به آنها پرداخت شده و  این تسهیلات به منظور حمایت از تولید فرش دستباف از محل اعتبارات مشاغل خانگی با کارمزد ۴ درصد پرداخت می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، در خصوص پرداخت این تسهیلات در سال گذشته گفت: در سال ۹۸، ۲۲۳ نفر از تولیدکنندگان و فرشبافان استان معرفی شدند که تسهیلات به میزان یک میلیارد و ۹۶۸ میلیون تومان پرداخت شد.

فغفوری با اشاره به کاهش میزان تولید فرش در استان یادآور شد: شیوع کرونا از یکسو به دلیل شرایط حاکم بر فعالیت کارگاهها و نیز تعطیلی دو ماهه کارگاههای فرشبافی و همچنین بسته شدن مرزها که باعث کاهش میزان صادرات فرش شده بود بر کاهش میزان تولید تاثیر گذار بود.

وی افزایش قیمت مواد اولیه و پایین آمدن توان تولیدکنندگان خرد فرش را از دیگر عوامل کاهش تولید فرش در استان دانست و گفت: در سال جاری تاکنون ۴۵ هزار مترمربع فرش دستباف تولید شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار متر مربع بوده است.

کد خبر: ۴۰٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha