۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
فاصله حقوق ۴ میلیونی میان نیروهای شرکتی و رسمی تبعیض است
نماینده مردم بروجرد در مجلس:

فاصله حقوق ۴ میلیونی میان نیروهای شرکتی و رسمی تبعیض است

مقصودی، نماینده مردم بروجرد در مجلس، با بیان اینکه مبارزه با بی عدالتی و رفع تبعیض ناروا یکی از پیام های عاشوراست، گفت: وقتی دو نیرو با یک میزان ساعت کار و در یک مکان مساوی مشغول کار هستند، چه لزومی دارد فاصله حقوق آنها حدود ۴ میلیون تومان باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فاطمه مقصودی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۹ شهریور) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی در رابطه با رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه گفت: عاشورا حدیث عشق است و کربلا یک روح پرماجراست که با یک نگاه دقیق به آن می توان تکلیف زندگی را برای همیشه تاریخ مشخص کرد. مبارزه با بی عدالتی و رفع تبعیض ناروا یکی از پیام های عاشوراست، در کنار پدیده نوظهور حقوق های نجومی از سنوات گذشته تابحال، شاهد بی عدالتی در پرداخت حقوق و مزایا به نیروهای شرکتی، قراردادی، پیمانی و بخش خصوصی در قیاس با نیروهای رسمی هستیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رونق و جهش تولید تنها و تنها با رعایت عدالت اجتماعی و همراه کردن بدنه اجتماع میسر می شود، بایستی مجلس و دولت به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با برنامه ریزی دقیق و عادلانه، تکلیف این نیروهای خدوم، زحمتکش و مظلوم را مشخص کند و امنیت شغلی، روحی و روانی آنها و خانواده هایشان را تامین کند تا اقشار آسیب دیده و ضعیف جامعه کمتر آسیب ببینند. وقتی بی عدالتی در پرداخت حقوق و مزایا وجود دارد، نتیجه مطلوب محقق نخواهد شد و آنها از کار خود لذت نبرده، افسرده شده و روحیه ادامه تلاش را نخواهند داشت.

وی گفت: تبعیض در پرداخت دستمزدها به شکاف طبقاتی در جامعه به صورت آشکار و پنهان تبدیل شده و پولدارها، پولدارتر شده و فقرا، فقیرتر شده اند. این یعنی دوری از عدالت، یعنی تبعیض آشکار و یعنی فاصله طبقاتی؛ وقتی دو نیرو با یک ساعت کار و در یک مکان مساوی مشغول کار هستند، چه لزومی دارد فاصله حقوق آنها حدود ۴ میلیون تومان باشد. متاسفانه حقوق نیروهای شرکتی در سال های اخیر هیچ افزایش چشمگیری نداشته است.

مقصودی افزود: در اندیشه امیرالمومنین (ع) تبعیض یعنی بخش بخش کردن، و گروه گروه کردن جامعه؛ بخشی به ناحق و برخلاف عدالت را برخوردار کردن و بخشی را از روی بی عدالتی به زیر آوردن. به بخشی امکانات و اطلاعات رشد دادن و از بخشی این اطلاعات را دریغ کردن؛ وقتی در جامعه ای تبعیض شکل بگیرد، آن جامعه به سمت انواع فسادها و تباهی ها می رود، این تبعیض شایسته نظام اداری کشور نیست و در تضاد با عدالت سازمانی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بانوان عزیز و مادران ایثارگر و فداکار در بسیاری از موارد در جهت ساماندهی خانواده و تربیت و پرورش کودکان خود، مجبور به کار شده اند که در خیلی از موارد حق و شأن آنها رعایت نمی شود و این یعنی ظلم و ظلم جهل است و جهل تاریکی خواهد بود.

کد خبر: ۴۰٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      2 0
      احسنت
    • علیرضا IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      1 0
      با سلام وخسته نباشید لطفا تا حصول نتیجه پیگیری فرمایید