۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
ادامه کاهش دمای هوا تا فردا
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

ادامه کاهش دمای هوا تا فردا

ضرابی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت:‌ روند کاهشی دما که در نوار شمالی کشور از روز گذشته آغاز شده است تا فردا ادامه دارد و در برخی مناطق کاهش دما تا ۶ درجه نیز خواهد رسید.

به گزارش بازار، مرتضی ضرابی افزود: از شب گذشته با شمالی شدن سوی جریانات هوا انتظار داریم که امروز شرایط کاملا برای بارندگی در نوار شمالی کشور مهیا شود.
وی گفت: بنابراین امروز در شمال استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، مناطقی از استان اردبیل استان‌های ساحلی دریای خزر، گیلان، مازندران، گلستان، بخش‌های شمالی سمنان، مناطقی از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شرایط کاملا برای بارش باران رگباری مهیاست.

کارشناس هواشناسی افزود: البته بعد از ظهر امروز برای ارتفاعات البرز مرکزی یعنی مناطق مرتفع استان‌های البرز، تهران و سمنان نیز شرایط برای رگبار و رعد و برق مهیا خواهد بود. وی گفت: تمرکز بارش‌ها احتمال وقوع سیلاب و آب گرفتگی به همراه خواهد داشت که عمده بارش‌ها در شمال آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، بخش‌های شمالی سمنان و بخش‌های شمالی و غربی استان خراسان شمالی، خراسان رضوی خواهد بود.

کارشناس هواشناسی افزود: در نیمه جنوبی نیز در ساعات بعد از ظهر شرایط برای رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعد و برق در استان‌های فارس، شمال غرب و غرب استان هرمزگان و چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان مهیا خواهد بود.

وی ادامه داد: البته در مناطقی از جنوب و غرب استان اصفهان، بخش‌های جنوبی و غربی فارس و مناطق مرتفع هرمزگان شرایط برای وقوع سیلاب و روان آب دور از انتظار نیست.

ضرابی گفت: فردا نیز روند بارش‌ها در نواحی شمالی کشور و در استان‌های اردبیل، مازندران، گلستان، سمنان و بخش‌های شمالی استان رضوی مهیا خواهد بود.

کارشناس هواشناسی افزود: روند کاهش دما در نوار شمالی کشور تا فردا ادامه دارد و در نوار شرقی نیز کماکان وزش بادهای ۱۲۰ روزه ادامه خواهد داشت و آب‌های جنوبی کشور نیز مواج و متلاطم پیش بینی شده است.

کد خبر: ۴۰٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha