۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
بدهی دستگاه‌های اجرایی قزوین به پیمانکاران پرداخت می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین:

بدهی دستگاه‌های اجرایی قزوین به پیمانکاران پرداخت می‌شود

قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: یکی از مهم ترین مشکلات اجرای پروژه های جدید در استان بدهی و دیون دستگاه های اجرایی به پیمانکاران است که با مدیریت و ساماندهی این دیون در استان پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی فرخزاد عصر سه شنبه در نشست شورای فنی استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: افزایش یکباره قیمت ها در کشور در طی چند سال گذشته مشکلاتی را در مسیر اجرای پروژه ها به وجود آورد که موجب شد تا بسیاری از پروژه ها به صورت نیمه کاره رها شود و یا ادامه همکاری با پیمانکار ممکن نباشد.

وی بیان کرد: لغو قرارداد با پیمانکار و عقد قرار داد با پیمانکار جدید به صورت متوسط بین ۱ و نیم تا ۲ درصد افزایش قیمت را به همراه دارد و همین موجب می شود در شرایط خاص اقتصادی کنونی هزینه ساخت پروژه ها افزایش پیدا کند از این رو توصیه امروز ما توافق با پیمانکاران موجود است و تلاش میکنیم در صورت امکان از تغییر پیمانکاران جلوگیری کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اظهار داشت: مشکلاتی که امروز در مسیر اجرای پروژه ها در کشور ایجاد شده است هر دو طرف پیمانکار و دستگاه اجرایی را تحت تاثیر قرار داده است از این رو توصیه ما مدیریت اوضاع و اجرای پروژه ها با اعتبارات موجود است.

فرخزاد بیان کرد: عقد قرار داد فاز به فاز و مرحله ای میتواند از بروز مشکلات افزایش قیمت و تورم جلوگیری کند و جبران خسارت و مشکلات با پیمانکاران را در پی داشته باشد.

وی گفت: امروز یکی از مشکلات ما دیون دستگاه های اجرایی به پیمانکاران است که به زودی تلاش میکنیم با تدوین راهکارهای قانونی و مدیریت منابع این بدهی ها پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: همچنین به منظور ایجاد شرایط همکاری مجدد با پیمانکاران روش های جبران خسارت نظیر بازنگری نرخ خدمات و تعدیل هزینه ها به این افراد پرداخت می شود که از کیفیت اجرای پروژه ها نیز کاسته نشود.

زیرساخت های صنعتی استان قزوین نیازمند نوسازی است
عزیزالله افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به لزوم نوسازی و بهسازی زیرساخت های صنعتی و معدنی استان قزوین گفت: برخی از زیرساخت های این بخش نیازمند تقویت، نوسازی و بهسازی است و از آنجائی که صنعت از اولویت های ما در شرایط کنونی کشور است باید توجه ویژه به این بخش معطوف شود.

وی عنوان کرد: فعالیت صنعت در زمان شیوع بیماری کرونا متوقف نشد و همیشه تلاش کردیم تا با همه مشکلات صنعت و چرخه تولید با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: امروز نیاز است تا با نگاه پدافندی مسئله زیرساخت های صنعتی و حوزه معدن مورد بررسی قرار گرفته و اعتبارات لازم در این خصوص در اختیار استان قرار گیرد.

کد خبر: ۴۰٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha