۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
۶ هزار عضو جدید به تعاونی‌های کرمان پیوستند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:

۶ هزار عضو جدید به تعاونی‌های کرمان پیوستند

کرمان- خواجه زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در سال گذشته با تشکیل تعاونی‌های جدید، شش هزار و ۱۸۸ عضو جدید به تعاونی‌های کرمان پیوستند.

محمد خواجه‌زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه فعالیت تعاونی‌های استان کرمان بسیار متنوع است، اظهار داشت: اغلب تعاونی‌های این استان در بخش‌های کشاورزی، خدمات، صنعت، تولیدی و توزیعی، مسکن و تامین نیاز مصرف کنندگان فعالیت می کنند.

وی، یکی از برنامه های عمده و اساسی در توسعه فرهنگ تعاون را تشویق تعاونی‌های تولیدی و خدماتی برای گسترش فعالیت‌ها برشمرد و افزود: در سال گذشته ۱۹۰ تعاونی جدید در استان کرمان ثبت شد که شش هزار و ۱۸۸ نفر عضو این تعاونی‌ها شدند.

خواجه‌زاده با اشاره به اینکه این تعاونی ها برای سه هزار نفر شغل ایجاد کرده اند، عنوان کرد: استان کرمان جزو رتبه های برتر کشور در زمینه تشکیل تعاونی‌های جدید بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان همچنین از ثبت ۲۳ تعاونی جدید از ابتدای سال جاری در سامانه هوشمند تعاونی‌ها خبر داد و یادآور شد: این سامانه اواخر سال گذشته در راستای شفاف سازی فعالیت های بخش تعاونی و ایجاد حس اعتماد عمومی و نظارت بیشتر بر تعاونی ها راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه برای اولین بار در کشور راه اندازی شده است، بیان کرد: سامانه هوشمند تعاونی‌ها یک سامانه دو سویه است که تمام فعالیت‌ها و خدمات قابل ارائه به تعاونگران، تغییرات و انحلال تعاونی‌ها در آن به صورت آنلاین اعلام می شود.

خواجه‌زاده تاکید کرد: این سامانه عملکرد مدیران تعاونی‌ها را شفاف سازی می کند و گامی موثر در مسیر شفاف سازی نحوه فعالیت تعاونی‌هاست.

وی اظهار داشت: از این پس افرادی که قصد تشکیل تعاونی دارند می توانند با ورود به سامانه هوشمند تعاونی‌ها نسبت به ثبت اولیه تعاونی خود اقدام کنند.

کد خبر: ۴۰٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha