۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
سازمان بازرسی در صورت تخطی مسئولان دولتی در بازار بورس با آنها برخورد کند
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس:

سازمان بازرسی در صورت تخطی مسئولان دولتی در بازار بورس با آنها برخورد کند

ارکانی، نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس گفت:سازمان بازرسی در صورت تخطی مجموعه‌ها یا مسئولان دولتی در بازار بورس با آنها برخورد کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس، درباره عملکرد سازمان بازرسی کل کشور گفت: با وجود تمام سازوکارهای نظارتی در کشور متاسفانه شاهد وضعیت ضعیف و غیرقابل قبولی در بحث نظارت هستیم که انتقاد مردم و حتی مسئولان را به دنبال داشته است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه برگزاری دادگاه‌های متعدد اقتصادی در حال حاضر بیانگر کارنامه ضعیف نظارتی سازمان های مسئول در گذشته بوده است، افزود: بروز پدیده حقوق‌های نجومی یا توسعه موسسات غیرمجاز مالی در کشور با توجه به وجود سازمان بازرسی در تمام استان‌ها جای سوال داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی بیان کرد: در استان خراسان رضوی حدود ۵ سال تا یک دهه مردم مشغول سپرده‌گذاری در موسسات مالی و اعتباری مختلف و خرید سهام پدیده شاندیز بودند، در حالی که بعدا مشخص شد تمام این موسسات فعالیت غیرمجاز داشته‌اند، به دلیل سهل‌انگاری و اهمال‌کاری مجموعه‌های نظارتی بویژه سازمان بازرسی کل کشور و سازمان بازرسی این استان میلیاردها تومان سرمایه مردم از اقشار متوسط جامعه از بین رفت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: سازمان بازرسی به عنوان اصلی‌ترین نهاد نظارتی در کشور نتوانسته بخوبی وظیفه خود را انجام دهد، بنابراین امروز باید برای جلوگیری از وقوع و تکرار چنین اتفاقات مشابهی مسئولیت خود را بدرستی انجام دهد.

وی با بیان اینکه مردم امروز در حوزه بازار بورس نگران سرمایه‌های خود هستند تا بار دیگر داستان مشابه موسسات مالی و اعتباری پیش نیاید،  ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور باید قبل از بروز چنین اتفاقاتی به این موضوع ورود کرده و با نظارت جدی در صورت تخطی برخی از مجموعه‌ها یا مسئولان دولتی در بازار سرمایه و بورس با آنها برخورد کند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه تاکید کرد: رئیس سازمان بازرسی کل کشور همان رئیس سازمان بازرسی استان خراسان رضوی در زمان گسترش موسسات غیرمجاز مالی است و مجلس در حال حاضر با مشاهده هرگونه تخطی یا کوتاهی از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد.

کد خبر: ۴۰٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha