۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
کاهش نرخ پایه صادرات سیب‌زمینی در اردبیل
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل خبر داد

کاهش نرخ پایه صادرات سیب‌زمینی در اردبیل

اردبیل- عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: با هدف حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان سیب زمینی، کاهش نرخ پایه صادرات این محصول به استان ابلاغ شد.

ارژنگ عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: براساس درخواست استان و تصمیم مسئولان کشوری نرخ پایه صادرات سیب زمینی از ۲۰۰ دلار به ۱۰۰ دلار در هر تن کاهش یافت تا صادرکنندگان راغب به این کار باشند.

وی خاطرنشان کرد: از یک ماه قبل بنابه درخواست کشاورزان و سیب‌زمینی کاران رایزنی با مسئولان گمرک و اقتصاد و دارایی انجام شد تا بالاخره با مستندات کافی متولیان امر قانع شدند که قیمت پایه صادرات سیب‌زمینی را کاهش دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: در کنار رفع موانع صادرات سیب‌زمینی و کاهش قیمت پایه بنابه درخواست تجار و بازرگانان قرار شد تعلیق کارت صادراتی آنها به دلیل عمل نکردن به تعهدات ارزی به مدت شش ماه نادیده گرفته شود تا صادرکنندگان با عمل به تعهدات خود ارز حاصل از صادرات را به بانک مرکزی تحویل دهند.

عزیزی بیان کرد: با این دو اقدام انتظار می‌رود در فصل برداشت سیب زمینی صادرات این محصول رونق مجددی بگیرد تا کشاورزان ما متضرر نشوند.

وی تولید ۸۵۰ هزار تن سیب زمینی را در این استان یادآور شد و تصریح کرد: ۲۰۰ هزار تن از این رقم مصرف استان بوده و مابقی برای مصرف سایر استان‌ها و امر صادرات در نظر گرفته می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل اضافه کرد: برای تنظیم بازار داخلی ۱۵۰ هزار تن صادرات سیب زمینی از استان اردبیل به کشورهای همسایه انجام خواهد شد که با رفع موانع پیش آمده امیدواریم این کار به سرعت انجام شود.

عزیزی علت تعلیق کارت بازرگانی تجار را عمل نکردن به تعهدات ارزی در دو سال گذشته اعلام کرد و افزود: با رفع موقت این تعلیق صادرکنندگان متعد شدند تا ارز حاصل از صادرات خود را در ۲.۵ سال اخیر به بانک مرکزی تحویل داده و به افزیش توان ارزی کشور کمک کنند.

کد خبر: ۴۰٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha