۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
نگاه مثبت وزیر بازرگانی آمریکا به ویروس کشنده چینی
با تاکید صرف روی مشاغل امریکایی مطرح شد

نگاه مثبت وزیر بازرگانی آمریکا به ویروس کشنده چینی

وزیر بازرگانی امریکا در دولت ترامپ از اثرات مثبت ویروس کرونا چینی که به سرعت در حال گسترش بوده و جان صدها نفر را گرفته است، بر اقتصاد و مشاغل ایالات متحده در طولانی مدت خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان بی سی، ویلبر راس در مصاحبه ای با شبکه فاکس بیزنس گفت ویروس کشنده کرونا که تا کنون جان 170 نفر را گرفته است ، برای مشاغل آمریکایی در طولانی مدت مفید خواهد بود.

این اظهار نظر که بلافاصله خشم سایرین را برانگیخت باعث می شود تا مشاغل امریکایی مجدداً در زنجیره های عرضه خود تجدید نظر کنند.  

راس در ادامه افزود که من نمی خواهم در مورد یک برد اقتصادی به خاطر شیوع یک بیماری مرگبار صحبت کنم اما واقعیت این است که این مسئله باعث می شود که زنجیره تأمین و عرضه در امریکا مورد بازنگری قرار گرفته و ایجاد مشاغل و تولید و ساخت و ساز با سرعت بیشتری حرکت کند.

در واقع این امر با توجه به این موضوع که سرمایه گذار باید بداند که زنجیره تامین از کجا آغاز و در کجا به پایان می رسد،  به تسریع بازگشت مشاغل به آمریکای شمالی از جمله مکزیک کمک می کند.

گفتنی است که راس این گونه اظهارات را هفته ها پس از امضای فاز یک توافق تجاری با چین در جهت کاهش تنش ها میان دو کشور امریکا و چین بیان کرده و مشاور تجاری ترامپ به خاطر تاثیر آن بر اقتصاد چین، اظهار داشته که با این وجود، تعرفه ایالات متحده بر واردات چینی برداشته نمی شود.

علاوه بر آن یک مقام امریکایی از وزرات بازرگانی اظهار کرد که با وجود تاثیرات مثبت این بیماری بر اقتصاد امریکا،  بسیار واضح و مبرهن است که قدم اول کنترل ویروس و کمک به قربانیان این بیماری است. خوشبختانه وزارت بازرگانی برای پشتیبانی از مردم آمریکا و مشاغل در تلاش است تا هم به چین در کنترل این بیماری کمک کند و هم اثرات آن را بر اقتصاد مورد ارزیابی قرار دهد.

راس همچنین گفت شرکت هایی مانند اپل برای ساخت برخی از تولیدات از دست رفته خود در چین اقداماتی انجام داده و این شرکت در مورد چگونگی جایگزینی برخی از تولیدات چینی صحبتهایی را مطرح کرده است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل روز سه شنبه اظهار داشت که شرکت وی تأمین کننده هایی در ووهان چین که مرکز این بیماری خطر ناک است دارد و شیوع این بیماری مرگبار باعث تعطیلی فروشگاههای آن شده است.

مقام امریکایی تاکید کرد که بازگشت مشاغل به ایالات متحده از جمله مکزیک مهمترین تاثیر این ویروس بر اقتصاد کشور بوده و عملکرد مشاغل آمریکا را در زمانی که فشار تولید کمتر در حال کنترل است، مد نظر قرار می دهد.

البته گفتنی است که ووهان چین دارای مراکز تولیدی می باشد که با شرکت های آمریکایی همکاری می کنند و آنها نیز به دلیل شیوع ویروس تعطیل شده اند. بنابراین مطمئناً هر نوع تغییر تولید را که در دو سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ امریکاییها نسبت به آن امیدوار بوده اند، ممکن است روند کندی به خود گیرد.

کد خبر: ۴٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha