۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
پروازهای پُر از خالی ایرانی به مقصد ترکیه/ مسافران به بلگراد می روند تا به ترکیه برسند
بازار گزارش می دهد

پروازهای پُر از خالی ایرانی به مقصد ترکیه/ مسافران به بلگراد می روند تا به ترکیه برسند

پرواز ایرلاین های ایرانی به برخی کشورها به خصوص ترکیه در نوع خود جالب شده و هر بار اخباری به گوش می رسد که شاید تعجب مقامات ارشد هواپیمایی و وزیر راه و شهرسازی را نیز در پی داشته باشد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: آخرین باری که خبری مبنی بر آغاز پرواز ایرلاین های ایرانی داده شد اوایل ماه جاری بود که مقرر شد از اول سپتامبر ایرلاین های ایرانی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی کشور مقصد یعنی ترکیه می توانند به این کشور سفر کنند. این خبر حتی با تایید سازمان هواپیمایی ترکیه و مشخص کردن مسیرها خوشحالی بسیاری از ایرانی ها را که مدام در سفر هستند را در پی داشت. اما هنوز چند ساعتی از این خبر نگذشته بود که سازمان هواپیمایی و انجمن شرکتهای هواپیمایی اعلام کرد هنوز این تاریخ و آغاز پروازها مورد تایید نیست و مسافران ایرانی از خرید بلیط هواپیما خودداری کنند. 

حال اگر پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد در عوض شرکتهایی مثل قطر ایرویز نهایت استفاده را برده و سعی در فروش بلیط های پرواز حتی تا ۷۰ میلیون تومان به مسافران ایرانی که قیمت بلیط برای آنها چندان مهم نیست کند

به هر سوی بارها شده که پروازهای ایران-ترکیه در آستانه آغاز بوده اما هر بار به هر دلیلی کنسل شده و زمان آن به روزهای آینده موکول شده است. حال اگر پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد در عوض شرکتهایی مثل قطر ایرویز نهایت استفاده را برده و سعی در فروش بلیط های پرواز حتی تا ۷۰ میلیون تومان به مسافران ایرانی که قیمت بلیط برای آنها چندان مهم نیست کند.

برخی از آژانس های مسافرتی این روزها عنوان می کنند که قطر ایرویز از عدم آغاز پروازهای مستقیم ایرلاین های ایرانی به ترکیه نهایت سود و استفاده را می برد.

پرداخت ۷۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان برای پرواز رفت و برگشت به استانبول از تهران در دو یا سه مسیر تا جایی غیر قابل باور است که زمزمه‌هایی از وجود دست‌های پشت پرده در این قیمت عجیب بلیط شرکت هواپیمایی قطر از جامعه هوانوردی به گوش می‌رسد

یکی از مدیران آژانس هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه متاسفانه شیوع ویروس کرونا وضعیت اقتصادی آژانس های هواپیمایی را نیز دچار مشکل کرده است گفت: پرداخت ۷۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان برای پرواز رفت و برگشت به استانبول از تهران در دو یا سه مسیر تا جایی غیر قابل باور است که زمزمه‌هایی از وجود دست‌های پشت پرده در این قیمت عجیب بلیط شرکت هواپیمایی قطر از جامعه هوانوردی به گوش می‌رسد.

وی افزود: برخی مسافران ایرانی هستند که یا به دلیل مرفه بودن و یا به دلیل اینکه مجبور هستند حاضر شده اند این روزها حتی با پرداخت ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بلیط سفر را تهیه و با دو مسیر و یا سه مسیر به ترکیه سفر کنند. 

گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار حاکی از این است که تا مدتها قبل ایرانی ها با ایرلاین قطرایرویز حاضر بودند با دو مسیر به کشور ترکیه(دوحه- استانبول) سفر کنند اما این روزها یک مسیر دیگر نیز به این دو مسیر یاد شده اضافه شده است. مسیر جدید بلگراد است. یعنی مسافران ایرانی ابتدا به دوحه و سپس به بلگراد می روند و از آنجا به ترکیه سفر می کنند.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که آیا سفر ایرلاین های ایرانی به ترکیه که گفته شده بود در اواخر شهریور ماه آغاز می شود انجام خواهد شد؟ گفت: ترکیه اخیرا اعلام کرده است که تا آخر سپتامبر امکان پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه وجود ندارد.

ترکیه این اجازه را به ایرلاین های ایرانی داده است که هواپیماهای ایرانی به ترکیه خالی سفر کنند و از استانبول اگر مسافر ایرانی علاقمند به سفر به ایران بود را به ایران برگرداند

وی ادامه داد: اما ترکیه این اجازه را به ایرلاین های ایرانی داده است که هواپیماهای ایرانی به ترکیه خالی سفر کنند و از استانبول اگر مسافر ایرانی علاقمند به سفر به ایران بود را به ایران برگرداند. 

اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که قیمت بلیط هواپیما در ایران گران شده است، آیا در ترکیه نیز این اتفاق رقم خورده است؟ گفت: بعید است این اتفاق رخ داده باشد. چرا که وقتی تقاضا کم می شود قطعا قیمت بلیط نیز کاهش می یابد.

مسافران ایرانی ابتدا به دوحه و سپس به بلگراد می روند تا در نهایت به استانبول برسند
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که قطعا از این شرایط شکرت هواپیمای قطر ایرویز سود می برد تاکید کرد: به هر حال از مدتها قبل قطر ایرویز مشافران ایرانی را ابتدا به دوحه و سپس به استانبول می رساند. اما جدیدا یک اقدام جدیدی شکل گرفته است و آن هم این است که مسافران ایرانی ابتدا به دوحه و سپس به بلگراد می روند تا در نهایت به استانبول برسند.

اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر پروازهای مستقیم ایرلاین های ایرانی به کدام شهرهای اروپایی صورت می گیرد؟ گفت: در حال حاضر پرواز ایرلاین های ایرانی به کشورهای اروپایی اغلب توسط ایران ایر انجام می شود.

وی ادامه داد: پاریس، لندن، منچستر، مادرید، وین و میلان به صورت مستقیم انجام می شود. 

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود برخی دلایل سیاسی و امنیتی باعث شده تا قیمت بلیط پرواز به کیش و قشم افزایش داشته باشد؟ گفت: این موضوع صحت ندارد. اتفاقا قیمت بلیط هواپیما به این مناطق به دلیل کاهش تقاضا کمتر هم شده است.

کد خبر: ۴۰٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha