۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
برداشت خرما در دشتستان آغاز شد
پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار تن محصول؛

برداشت خرما در دشتستان آغاز شد

بوشهر - منوچهری، رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت خرما در دشتستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۱۲۰ هزار تن محصول از نخیلات این شهرستان برداشت شود.

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه تولید خرما است که دشتستان را می‌توان قطب خرمای این استان نامید.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده محصول خرمای استان مربوط به دشتستان است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۱۲۰ هزار تن محصول از نخیلات این شهرستان برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر میزان تولید خرمای استان بوشهر را سالانه ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: تاکید ویژه‌ای صورت گرفته تا برداشت خرما با رعایت همه موازین و پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

برداشت از ۴ میلیون اصله نخل
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان نیز به خبرنگار بازار گفت: شهرستان دشتستان در مجموع ۲۵ هزار هکتار اراضی نخیلات دارد که ۷۵ درصد از اراضی نخیلات استان را شامل می‌شود.

منصور نوذری با اشاره به آغاز برداشت خرما از چهار میلیون اصله نخیلات شهرستان دشتستان اظهار کرد: برداشت خرما در استان بوشهر تا آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۴۰٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha