۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
صادرات از گمرکات کردستان ۷۳ درصد افزایش یافت
ناظر گمرکات کردستان:

صادرات از گمرکات کردستان ۷۳ درصد افزایش یافت

کردستان- رحمانی‌پور، ناظر گمرکات کردستان گفت: صادرات از استان طی پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۷۳ درصد از لحاظ وزنی و ۲۲ درصد از نظر ارزش دلاری افزایش داشته است.

بختیار رحمانی‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه از گمرک سیرانبند بانه ۱۴ هزار و ۲۷۴ تن کالا به ارزش ۵۳ میلیون و ۹۶ هزار دلار و از گمرک باشماق هم ۶۰۰ هزار و ۶۹۲ تن کالا به ارزش ۲۶۲ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۹۷۸ دلار به خارج از کشور صادر شده است.

وی میزان صادرات انجام شده از گمرک سنندج را ۱۵ هزار و ۶۹ تن کالا به ارزش چهار میلیون و ۱۵۰ هزار و ۷۱۹ دلار اعلام کرد و گفت: مجموع صادرات انجام شده از این سه گمرک در استان طی پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۵۷ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۶ درصد افزایش یافت.

ناظر گمرکات کردستان با بیان اینکه از گمرک باشماق و بانه صادرات اظهارشده سایر گمرکات کشور هم انجام می شود، افزود: ۷۰۲ هزار و ۱۱۵ تن کالا به ارزش ۲۷۲ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۱۹۹ دلار میزان صادرات سایر گمرکات بوده که از طریق مرز باشماق خارج شده است.

رحمانی پور اضافه کرد: میزان صادرات سایر گمرکات از مرز سیرانبند بانه هم ۱۸ هزار و ۲۳۷ تن به ارزش سه میلیون و ۸۹۵ هزار و ۶۱۱ دلار بوده است.

وی اعلام کرد: مجموع صادرات انجام شده طی پنج ماهه امسال در استان که شامل صادرات استان و صادرات سایرگمرکات است یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۳۷۳ تن کالا بوده است.

ناظر گمرکات کردستان ارزش ریالی کل صادرات انجام شده را ۵۹۶ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۵۰ دلار ذکر کرد و گفت: میزان صادرات انجام شده در استان را طی این مدت نسبت به پنج ماهه سال گذشته از لحاظ وزنی ۷۳ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۲۲ درصد رشد یافت.

کد خبر: ۴۰٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha