۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
زلزله به ۱۹۵ واحد مسکونی رامیان خسارت زد/ آغاز عملیات احداث واحدهای خسارت دیده
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

زلزله به ۱۹۵ واحد مسکونی رامیان خسارت زد/ آغاز عملیات احداث واحدهای خسارت دیده

رامیان- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از آغاز عملیات احداث واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله خبر داد و گفت: زلزله ۵.۱ ریشتری بامداد دوشنبه در گلستان به ۱۹۵ واحد مسکونی در نه روستای رامیان خسارت زده است و بخش عمده این واحدها نیازمند بازسازی هستند.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۱۲ تیم ارزیاب در شهرستان رامیان حضور یافته و کار ارزیابی و اعلام خسارت به واحدهای مسکونی و تأسیسات زیربنایی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه زلزله ۵.۱ ریشتری بامداد دوشنبه ( دیروز) به واحدهای مسکونی نه روستای رامیان خسارت زده است، افزود: هزار واحد مسکونی در این روستاها وجود دارد و بر اساس اعلام تیم‌های ارزیاب برای ۱۹۵ واحد مسکونی ثبت خسارت انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: طبق ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن استان ۱۲۴ واحد مسکونی در روستاهای رامیان نیازمند احداث مجدد و ۷۱ واحد هم نیازمند تعمیر است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی خسارت دیده در این روستاها خشتی و گِلی هستند، تصریح کرد: عملیات احداث واحدهای خسارت دیده از زلزله روز گذشته از امروز (سه شنبه) آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده پرداخت می‌شود، ادامه داد: برای هر واحد مسکونی، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد کم و بازپرداخت ۱۵ ساله و ضمانت زنجیره‌ای، در نظر گرفته شده است.

به گفته حسینی در ادامه هم کمک بلاعوضی که دولت تزریق خواهد کرد، به مردم پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۴۰٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha