۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
صنعت خودروی ایران بیشتر سیاسی است تا اقتصادی!
کارشناس حوزه خودرو:

صنعت خودروی ایران بیشتر سیاسی است تا اقتصادی!

خاکساری، مدرس دانشگاه و کارشناس حوزه خودرو گفت: صنعت خودروی در ایران بیشتر از اینکه یک صنعت اقتصادی باشد سیاسی است.

به گزارش بازار، «علی خاکساری» افزود: بطور معمول قیمت خودرو همانند سایر کالاها تحت تاثیر قیمت نهاده های تولید بعلاوه درصد سودی که تولید کننده باید ببرد.

وی اظهارداشت: متاسفانه در ایران صنعت خودرو بیش از اینکه به دنبال مسائل اقتصادی باشد بیشتر جنبه سیاسی پیدا کرده است به نحوی که سیاست مداران این صنعت را به عنوان یک منبع درآمدی برای فعالیت های خودشان در نظر می گیرند.

این مدرس دانشگاه و کارشناس حوزه خودرو گفت: در نتیجه نمی توانیم با روش های معمول اقتصادی و با نرخ عوامل تولید قیمت خودرو را در کشور تعیین کنیم.

وی افزود: همین مسئله باعث شده که قیمت خودرو در ایران چه در مقایسه با خودروهای سایر کشورها و چه در مقایسه با درآمد مردم کشور به هیچ وجه از یک منطقی پیروی نکند.

خاکساری بیان داشت: اعتقاد دارم همانند سایر کشورهای دنیا اگر صنعت خودروی ایران اقتصادی باشد و بگذارند اقتصادی عمل کند به شرط اینکه مدیران و سیاست گذارانی که در ۳۰ سال گذشته حاکم بر صنعت خودرو بودند کنار گذاشته شوند می توانیم خودروی با کیفیت و قیمت مناسب تولید و به مردم عرضه کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا قیمت خودرو در داخل بالاست، گفت: سیاست مداران و دولت خواهان این وضعیت هستند چون منابع خود را از این طریق تامین می کنند.

کارشناس خودرو در ادامه افزود: این نوع تامین منابع ضمن لطمه شدید به اقتصاد و محیط زیست جان مردم را هم به خطر می اندازد.

وی در پاسخ به سئوالی که پرسیده شد آیا هزینه سربار خودروسازان را باید مردم پرداخت کنند، اظهارداشت: خیر، هزینه سربار را مردم نباید پرداخت کنند اما شرکت های خودرو سازی این هزینه را از مشتری دریافت می کنند چون زورشان زیاد است.

خاکساری یادآورشد: متاسفانه عده ای در مجلس، دولت و جاهای مختلف پشت سر شرکت های خودروسازی هستند و با این ها معامله می کنند به یک معنا مردم ایران توسط این افراد به گروگان گرفته شده اند.

کد خبر: ۴۰٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha