۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
تغذیه زمین های کشاورزی انگلیس با لجن فاضلاب های شهری هلند
واردات لجن فاضلاب با اهداف کشاورزی در انگلستان حاشیه ساز شد

تغذیه زمین های کشاورزی انگلیس با لجن فاضلاب های شهری هلند

یک منبع خبری دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ اعلام کرد که انگلستان ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن لجن فاضلاب حاوی پسماندهای انسانی را از هلند برای اهداف کشاورزی وارد می کند که این خبر باعث بروز واکنش های بسیاری شد.

بازار؛ گروه کشاورزی:  خبر واردات ۲۷ هزار  و ۵۰۰ تن لجن فاضلاب حاوی پسماندهای انسانی از هلند توسط انگلستان برای اهداف کشاورزی حاشیه های بسیاری به دنبال داشت.

به گزارش یورو نیوز، طبق اسنادی که توسط واحد تحقیق Greeneace’s Unearthed بدست آمده  مجوز واردات ۱۵ محموله لجن فاضلاب شهری آبگیری شده در ماه فوریه جاری توسط آژانس محیط زیست انگلستان صادر شده است.

خبرها حاکی است قرار بر است که این محموله ها با هدف احیا و بازیافت مواد آلی و به عنوان کود در زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد.

این در حالی است که واحد تحقیقات Unearthed دریافته است که محققان آژانس محیط زیست انگلستان کشف کرده اند که پسماندهای فاضلاب به «آلاینده های آلی پایدار» یا «میکروپلاستیک ها» آلوده است و هنوز آزمایش سالمونلا یا همان «غلظت بالای کولی الکترونی» آنها مثبت است.

این کارشناسان در گزارش خود به مقامات انگلستان هشدار داده بودند که انتشار مداوم لجن به عنوان کود در نهایت ممکن است خاک را برای کشاورزی نامناسب کند و خطری جدی برای سلامت انسان باشد.

سخنگوی آژانس محیط زیست انگلستان در این خصوص گفت: لجن فاضلاب می تواند به عنوان کود یا بهبود دهنده خاک در زمین های کشاورزی پخش شود بنابراین می تواند منبع ارزشمندی از مواد مغذی باشد.

کد خبر: ۴۰٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha