۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
افزایش تاب آوری اقتصادی کشور با توسعه بخش تعاون
معاون‌ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

افزایش تاب آوری اقتصادی کشور با توسعه بخش تعاون

کبیری، معاون‌ وزیر تعاون گفت: توسعه بخش تعاون تاب آوری اقتصادی کشور را در برابر مشکلات افزایش می‌دهد.

به گزارش بازار، محمدجعفر کبیری در مراسم انعقاد ۴ تفاهمنامه توسعه تعاونی‌ها و اشتغال گفت: تفاهم نامه‌ای با بسیج سازندگی با محوریت شناسایی افرادی که مستعد تشکیل تعاونی هستند، منعقد شد.

معاون‌ امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رویکرد بخش تعاون در دو سال اخیر حمایت ویژه از تشکیل و توسعه تعاونی‌های اشتغالزا با محوریت جوانان و زنان بوده است، گفت: امروز در گام نخست تفاهم نامه‌ای را با سازمان بسیج سازندگی با هدف شناسایی افراد مستعد تعاونی امضا کردیم.

کبیری افزود: بر مبنای این تفاهم نامه حمایت‌های مالی و ارائه تسهیلات با نرخ ترجیحی و صدور ضمانت نامه تا سقف یک میلیارد تومان بدون وثیقه و مشاوره‌های حقوقی و کسب و کار در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: اقتصاد ایران از بیماری رکود تورمی رنج می‌برد، اما با حمایت سیاست گذاران از بنگاه‌های کوچک از جمله تعاونی‌ها می‌توانیم بخشی از آثار منفی را برطرف کنیم. اگر بستر مناسبی فراهم شود و سرمایه‌های خرد مردمی را به سمت تعاونی‌های تولیدی و توزیعی و خدماتی هدایت کنیم قطعا جذابیت بازارهای اغواگرانه ارز و طلا از بین خواهد رفت و کاهش منابع ریالی مردم را شاهد نخواهیم بود.

کد خبر: ۴۰٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha