۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
نگرش داشتن شغل دولتی در ایلام باید تغییر کند
معاون استاندار ایلام:

نگرش داشتن شغل دولتی در ایلام باید تغییر کند

ایلام- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان، گفت: برای ادامه روند اشتغالزایی در استان نگرش داشتن شغل دولتی در ایلام باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار بازار، جهانگیر رستم زاد عصر روز دوشنبه در پانزدهمین دوره معرفی تعاونی‌های برتر استان ایلام همزمان با پنجمین روز از هفته تعاون در محل سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام اظهار کرد: یکی از اهداف تعاونی ها تجمیع سرمایه اندک در غالب تعاونی برای توسعه اشتغال و اقتصاد است که می تواند فرصت های شغلی جدید را امکان پذیر کند که تحقق این برنامه مستلزم نگاهی نو به این ظرفیت ها و روش های جدی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: در ایلام تنها اشتغال اداری را  شغل به حساب می آورند که نگرش ها در این خصوص باید تغییر کند.

وی به کاهش آمار بیکاری در ایلام اشاره کرد و یادآور شد: رتبه استان از نظر بیکاری در بهار ۹۹ با توجه به اعلام مرکز آمار اکنون رتبه سوم کشور با نرخ بیکاری ۶.۵ درصد است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: این استان هیچ دخل و تصرفی در آمار بیکاری ندارد و این آمار بر اساس گزارش مرکز آمار که در سراسر کشور به یک نمونه آمارگیری اشتغال را انجام می دهد، به دست آمده است.

رستم زاد در ادامه به عملکرد موفق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اشاره کرد و گفت: بدون شک این اداره کل می تواند برای هزار تعاونی غیر فعال و نیمه فعال استان اقدامی اساسی انجام دهد که این تعاونی ها به چرخه تولید و ایجاد اشتغال بازگردند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام ادامه داد: اکنون بخش پتروشیمی استان در حال توسعه است و صنایع پایین دستی آن با احداث پارک پلی پروپیلن که اکنون در مرحله فراخوان سرمایه گذار است می تواند هرچه زودتر فعال شود.

در پایان این نشست از هشت تعاونی برتر استان با اهدای لوح و تقدیر نامه تجلیل شد.

کد خبر: ۴۰٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha