۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
دولت موانع صادرات سیب‌زمینی را برطرف کند
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

دولت موانع صادرات سیب‌زمینی را برطرف کند

اردبیل - بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با عمل به وعده‌های خود و رفع موانع صادراتی به تولیدکنندگان سیب‌زمینی در استان اردبیل کمک کند تا محصول آن‌ها مفت از دست نرود.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با آغاز برداشت محصول سیب‌زمینی در اردبیل بیش از سال‌های گذشته تولیدکنندگان نگران فروش محصول خود هستند و آن‌گونه که از نزدیک مشاهده کردیم حتی به نرخ هزار تومان نیز سیب‌زمینی را از کشاورزان نمی‌خرند.

وی خاطرنشان کرد: نگرانی تولیدکنندگان به حدی است که آن‌ها هیچ انگیزه‌ای برای برداشت محصول خود ندارند که تداوم این شرایط کار را سخت‌تر خواهد کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به توان تولید این استان در بخش سیب‌زمینی اشاره کرد و گفت: با پیش‌بینی تولید 750 هزار تن سیب‌زمینی در این استان باید مسئولان امر از هم‌اکنون به فکر تسهیل امور صادراتی برای سیب‌زمینی به کشورهای همسایه باشند تا کشاورزان مجبور به فروش محصول باقیمت نازل نباشند.

بدری ادامه داد: با شرایط کنونی حتی زارعین قادر به تأمین هزینه‌های مربوط به کشت و برداشت و نهاده‌ها و کود و سموم نیستند درحالی‌که دلالان با چندین برابر قیمت محصول سیب‌زمینی را در بازار به فروش می‌رسانند.

وی بیان کرد: قرار شده در هفته جاری با مدیران بانک مرکزی و گمرک رایزنی‌هایی را انجام دهیم تا به‌صورت ویژه امکان تسهیل صادرات سیب‌زمینی به کشورهای همسایه فراهم آید تا یک فضای امیدبخشی را برای تولیدکنندگان شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت به‌جای وعده‌ووعید باید به آزادسازی صادرات سیب‌زمینی و حمایت از تولیدکنندگان در بخش کشاورزی ادامه دهد و از وزیر جهاد کشاورزی نیز خواسته‌ایم تا در این زمینه پاسخگوی مشکلات و مطالبه سیب‌زمینی‌کاران باشد.

بدری نقش مهم تولید سیب‌زمینی را در استان برای افزایش توان اقتصادی یادآور شد و گفت: سال‌هاست که ما از متولیان امر انتظار داریم تا به توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی سیب‌زمینی اقدام کنند که متأسفانه این انتظارات و خواسته به‌حق جامه عمل نپوشیده است.

وی با قدردانی از اقدامات خوب سازمان جهاد کشاورزی در توسعه آبیاری مدرن در اراضی سیب‌زمینی در دشت اردبیل اظهار کرد: 60 درصد اراضی زیر کشت سیب‌زمینی در سال زراعی جاری به شکل آبیاری مدرن عمل‌آوری شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی برای رفع دغدغه زارعین در فروش محصول و بازاریابی آن قول مساعد داد و خاطرنشان کرد: در کنار افزایش قیمت سیب‌زمینی و عرضه به‌موقع آن باید فرصت‌های صادرات و همچنین فرآوری این محصول نیز با مشارکت بخش خصوصی و حمایت مسئولان مهیا شود.

کد خبر: ۳۹٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha