۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
واگذاری استقلال و پرسپولیس، منوط به ارائه لایحه به مجلس
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد

واگذاری استقلال و پرسپولیس، منوط به ارائه لایحه به مجلس

راستینه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به ضرورت ارائه لایحه نظام باشگاه داری به مجلس گفت: مجلس در صورتی با واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال موافق است که مقدمات این واگذاری فراهم شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد راستینه، واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را خواسته هواداران و جامعه ورزشی دانست و گفت: مجلس در صورتی با واگذاری باشگاه‌ها به بخش خصوصی موافق بوده که وزارت ورزش و امور جوانان مقدمات این واگذاری را فراهم کند. در این مسیر ابتدا باید کشف قیمت دو باشگاه در بلوک بندی کوچک و سپس تعهدات و بدهی‌های آن‌ها مشخص و کاملاً شفاف شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس، افزود: برای خصوص سازی استقلال و پرسپولیس باید سهم باشگاه‌ها در انجام تعهداتشان و وظایف دستگاه‌های حاکمتی و متولی حمایت از ورزش و فوتبال و سقف کمک آن‌ها باید کاملاً شفاف شود به عبارت دیگر تا زمانی که لایحه نظام باشگاه‌داری به تصویب نرسیده و حدود وظایف و اختیارات مدیر عامل باشگاه‌ها، مسائل مربوط به حق پخش تلویزیونی یا مباحث تبلیغاتی، چگونگی انعقاد قرار داد با مربیان خارجی در اساسنامه و اطلاعات مالی آن‌ها به صورت شفاف مشخص نشود، واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی و یا عرضه سهام آن‌ها در بورس خطا بوده و هزینه‌های بسیار سنگینی را به همراه دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: هواداران زمان واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی باید خیالشان از ثبات و تحول مدیریتی که خواسته اصلی آن‌ها است، راحت باشد. از این رو معتقدم عرضه در بورس و یا خصوصی سازی باشگاه‌ها بدون توجه به این نکات موجب ناراحتی و سرخوردگی هواداران و جامعه ورزشی می‌شود چرا که آن‌ها پس از واگذاری انتظار توسعه باشگاه‌هایشان را دارند نه اینکه به دلیل سهل انگاری باعث سقوط این دو تیم ورزشی شویم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس، تصریح کرد: دولت برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ابتدا باید لایحه نظام باشگاه‌داری به همراه اطلاعات مالی و املاک این دو باشگاه را به صورت شفاف مشخص و به مجلس ارائه کند. یقیقنا اگر در این مدت باقی مانده تا پایان دولت این مهم محقق شود، مجلس نیز از آن استقبال می‌کند. اما اگر این اتفاقات نیافتد مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون فرهنگی که دغدغه هواداران را دارند، اجازه واگذاری نسنجیده را نمی‌دهد.

کد خبر: ۳۹٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha