۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
زلزله به ۴۰ واحد مسکونی رامیان خسارت زد
فرماندار رامیان:

زلزله به ۴۰ واحد مسکونی رامیان خسارت زد

رامیان- چوبداری، فرماندار رامیان گفت: طبق ارزیابی‌های انجام شده تا این لحظه، زلزله بامداد امروز به ۴۰ واحد مسکونی در روستاهای رامیان بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت زده است.

حمیدرضا چوبداری در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص آخرین وضعیت شهرستان رامیان بعد از وقوع زلزله اظهار کرد: شرایط به حالت عادی بازگشته است و همه راه‌ها مواصلاتی روستاها بازگشایی و برق مناطق وصل شده است.

وی افزود: خوشبختانه زلزله بامداد امروز خسارت جانی نداشته و حال عمومی  ۲۲ مصدوم این حادثه (هشت نفری که به مراکز درمانی منتقل شده‌ بودند و هم ۱۴ نفر که ر محل امدادرسانی شدند) خوب است.

فرماندار رامیان با اشاره به اینکه هر هشت مصدوم منتقل شده به مراکز درمانی ترخیص شده‌ند، ادامه داد: هم‌اکنون ۲۲ تیم مختلف ارزیاب، امدادرسان، نیروی انتظامی و ... در مناطق خسارت دیده شهرستان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه طبق برآورده‌های اولیه تیم‌های ارزیاب و گزارش دهیاران تعدادی از واحدهای مسکونی روستاهای زیررو، پاقلعه، قورچای، کشکک و رضی بر اثر وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری خسارت دیده‌اند، ادامه داد: تا این لحظه آوار شدن منازل مسکونی و فرو ریختن سقف از هیچ یک از روستاها گزارش نشده است.

چوبداری تصریح کرد: طبق برآوردهای اولیه و ارزیابی‌های انجام شده تا این لحظه ۴۰ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند.

وی با یادآوری اینکه خسارت ۱۰۰ درصدی به معنای ریزش سقف و آوار شدن نیست، بلکه به دلیل عمق زیاد ترک‌ها این واحدها باید بازسازی شوند، اضافه کرد: طبق آخرین گزارش‌ها ۲۰ واحد خسارت دیده از زلزله بامداد امروز غیرقابل تعمیر بوده و باید بازسازی شوند.

کد خبر: ۳۹٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha