۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
۱۸هزار واحد مسکونی در روستاهای زنجان روی گسل قرار دارند
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

۱۸هزار واحد مسکونی در روستاهای زنجان روی گسل قرار دارند

زنجان - مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت: بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی در ۱۵۳ روستای استان روی گسل قرار دارد که ۲۸ درصد از این واحدها مقاوم‌سازی شده است.

سجاد صنعتی منفرد در گفتگو با خبرنگار بازار، به اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در زنجان اشاره کرد و گفت: این طرح گامی مهم در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت واحدهای مسکونی روستایی است. 

وی با بیان اینکه در زنجان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی وجود دارد، اظهار کرد: بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی در ۱۵۳ روستا روی گسل قرار دارد که تنها ۲۸ درصد از این واحدها مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت: در برنامه ایمن‌سازی در برابر زلزله، ایمنی ساختمان‌ها و همه بناها از اولویت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

صنعتی منفرد ابراز کرد: بنیاد مسکن برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونت‌گاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌ دیده را در دستور کاری خود قرار داده است. 

وی یادآور شد: تاکنون ۵۲ درصد از واحدهای مسکونی روستایی زنجان معادل ۴۸ هزار و ۵۳۶ واحد در مقابل زلزله مقاوم‌سازی شده‌ است. 

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان ابراز کرد: توجه به ایمن سازی واحدهای مسکن روستایی ماندگاری روستاییان در روستاها را به دنبال دارد و در این میان بنیاد مسکن به مقاوم سازی واحدهای روستایی بسیار تاکید دارد.

کد خبر: ۳٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha