۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
 کرونا عاملی برای سرعت بخشیدن به تولیدات پایدارتر
موسسه تحقیقاتی فیچ پیش بینی کرد

 کرونا عاملی برای سرعت بخشیدن به تولیدات پایدارتر

با توجه به اینکه بیماری کووید ۱۹، روی فعالیت صنایع مختلف از جمله معدن تاثیر گذاشته است از این رو برای سر پا نگه داشتن فعالیت خود به نظر می رسد که استراتژی جدیدی را در روند تولید از جمله  استفاده بیشتر از اتوماسیون به کار گیرند.

فرحناز سپهری؛ بازار: سایت «ماینینگ» نوشت: براساس تازه ترین گزارش فیچ سولوشن،  در حالی که صنعت در حال حاضر در حال بهبود است، کووید ۱۹ باعث شد تا با تقویت و تسریع بسیاری از روندهای که در سال های اخیر بیشتر آشکار شده است، تأثیر طولانی مدت بر بخش کالاها گذارد.

با نگاهی به واکنش شرکت ها به ویروس کرونا، فیچ اعتقاد ندارد که استراتژی های شرکت پس از همه گیری کاملاً تغییر خواهد کرد، بلکه می گوید که  کووید ۱۹ انگیزه جدیدی به تغییرات استراتژیک اضافه می کند.

فیچ ادعا می کند که پاندمی کرونا باعث تجدید نظر درباره استراتژی های عملیاتی، آسیب پذیری زنجیره تامین و روند سرمایه گذاری خواهد شد. همچنین پیش بینی می کند که روند بازیکنان صنعت معدن و فلزات احتمالاً در استفاده از فناوری و اتوماسیون در عملیات و بررسی گزینه های آنها برای کوتاه کردن و تسهیل در زنجیره های تأمین تسریع می شود.

افزایش ریسک های اجتماعی و سیاسی
فیچ معتقد است در همین حال، کووید ۱۹ باعث می شود تا ریسکهای اقتصادی و ژئوپلیتیکی، خطرات اجتماعی و سیاسی داخلی، تسریع درحمایت از تولیدات داخلی، و عدم اطمینان در مورد مقررات تجارت و سرمایه گذاری بین المللی در آینده افزایش یابد.

همچنین این گزارش انتطار دارد که  در مجموع، این روند از منظر تقاضا، عرضه و سرمایه گذاری به طور قابل توجهی بر بخش کالا تأثیر می گذارد. تغییرات به سمت اقتصاد کم کربن و روش های ساخت پایدارتر  به عنوان یکی از روندهایی است که توسط کووید ۱۹ ایجاد می شود.

این موسسه تحلیلگر ادعا می کند، تغییر مداوم به سمت اقتصاد کم کربن و تولیدات پایدارتر یکی از روندهایی است که توسط کووید ۱۹ تسریع می شود، زیرا دولت های آینده نگر برنامه های محرک خود را  پس از کووید ۱۹  به توسعه پایدار در بخش کالا گره می زنند.

پیش بینی فیچ نشان می دهد، بازارهای توسعه یافته و به ویژه اتحادیه اروپا، تأکید فزاینده ای بر این موضوع دارند. بخشی از بسته های بهبود اقتصادی تصویب شده توسط اتحادیه اروپا به سیاست ها و بودجه های متناسب آب و هوا اختصاص خواهد یافت. همچنین گزارش فیچ حاکی از این مساله است که که این اتحادیه استراتژی های (Farm to Fork (F۲F (هدف استراتژی: سرعت بخشیدن به سمت به یک سیستم غذایی پایدار است) و تنوع زیستی دو استراتژی تقویت کننده متقابل در خصوص مجموعه اقدامات سیاسی کمیسیون اروپا با هدف اصلی کاهش گازهای گلخانه ا ی (که تحت عنوان European Green Deal نامیده می شود) را به کار ببرد.

از طرفی در صنعت معدن و فلزات اروپا، بازیکنان به طور فزاینده ای به دنبال کاهش فعالانه اثر کربن خود هستند. فیچ اشاره می کند، این  مساله را می توان در پیشرفت مداوم تکنیک های جدید استخراج لیتیوم در اروپای غربی و در استفاده فزاینده از انرژی های تجدید پذیر در تولید فولاد در اتحادیه اروپا مشاهده کرد.  فیچ می گوید، تولیدکنندگان فلزات همچنین به دنبال ادغام عمودی خواهند بود و افزود که بخش معدن نیز به طور غیرمستقیم تحت تأثیر پیامدهای اقتصادی و سیاسی همه گیری قرار می گیرد.

افزایش ریسکهای سیاسی بین المللی و محلی همچنین احتمال تجارت حمایت گرایانه و سیاست های مالی را افزایش می دهد - از جمله افزایش خطر افزایش سیاست های حق امتیاز و مالیات - و همچنین بروز ناآرامی های اجتماعی، که منجر به اختلالات احتمالی معدن می شود. این درحالی است که در بخش معدن و فلزات، فیچ پیش بینی می کند که چشم انداز دراز مدت قیمت نسبتاً تحت تأثیر کووید ۱۹ بدون تغییرباقی بماند.

کد خبر: ۳۹٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha