۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
اختصاص ۲۳ میلیارد ریال اعتبار برای بیابان زدایی در قاین
رئیس اداره منابع طبیعی قاین خبر داد:

اختصاص ۲۳ میلیارد ریال اعتبار برای بیابان زدایی در قاین

بیرجند- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاین گفت: امسال ٢٣میلیارد ریال اعتبار برای طرح های بیابان زدایی در این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی خراسان جنوبی احمد گلی ، اقدامات بیابان زدایی را راهکاری برای مقابله با پدیده گردوغبار و خالی شدن سکنه روستاهای حاشیه شهر ها دانست و افزود: به این منظور سال گذشته  نیز حدود یک میلیارد  ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه های بیابان زدایی به شهرستان تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: بامنظور شدن این اعتبارات اجرای عملیات نهال کاری و مراقبت و آبیاری در سطح دو هزار و ۲۴۹ هکتار از عرصه های بیابانی مناطق پسکوه و قیصار چاه یوسف کمیران وبخش مرکزی اسفدن اجرایی می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاین بابیان اینکه برای اجرای طرح بیابان زدایی، مناطق فاقد پوشش گیاهی انتخاب شد، گفت: امیدواریم این نهال کاری مهم ترین هدف طرح یعنی افزایش پوشش گیاهی و حفاظت خاک منطقه را به دنبال داشته باشد.

گلی در ادامه تصریح کرد: در آغاز این طرح تلاش شد تا از گونه های بومی منطقه نظیر تاغ وآتریپلکس و قیچ سازگار با شرایط آب و هوایی و کم آبی منطقه برای کاشت بهره گرفته شود.

وی افزود: استحصال نزولات آسمانی، حفظ خاک و افزایش پوشش گیاهی و مقابله با پدیده گردوغبار ازجمله مهم ترین اهدافی است که در اجرای این طرح های بیابان زدایی پروژه نهال کاری دنبال می شود.

کد خبر: ۳۹٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha