۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
 تعاونی های گیلان ۵۴ میلیون دلار کالا صادر کردند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

تعاونی های گیلان ۵۴ میلیون دلار کالا صادر کردند

رشت- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: تاکنون ۵۴ میلیون دلار کالا توسط ۲۰ شرکت تعاونی استان به کشورهای مختلف صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، عباس علیزاده در نشست با خبرنگاران به مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال ۹۸ و پنج ماهه نخست سال ۹۹ در بخش تعاون استان گیلان اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت های مهم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تشکیل و ایجاد زمینه فعالیت برای شرکت های تعاونی توسعه و عمران است که استان گیلان با تشکیل هشت شرکت تعاونی تاکنون از میان ۱۶ شهرستان استان، در کشور جزء استان های پیشگام است.

وی همچنین تشکیل و ثبت این شرکت های تعاونی در تمام شهرستان های استان گیلان را تا پایان دولت در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان عنوان کرد.

علیزاده در خصوص صادارت شرکت های تعاونی استان گیلان نیز ابراز داشت: تاکنون ۵۴ میلیون دلار توسط ۲۰ شرکت تعاونی استان صادرات صورت گرفته که حاکی از رشد  بیش از ۶۰ درصدی ارزش صادرات استان گیلان نسبت به سال ۹۷ است.

مدیرکل همچنین به پیگیری طرح روستا تعاون با همکاری استانداری گیلان و سازمان برنامه و بودجه اشاره و افزود: تاکنون ۳۷ شرکت تعاونی جدید و ۶۹ شرکت تعاونی با ماهیت روستا تعاون در روستاهای استان گیلان به ‌روزرسانی شد که تعداد فرصت های شغلی جدید در این تعاونی ها مجموعا هزار و ۵۶۲ نفر است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و ارتقای دانش مدیران و اعضای شرکت های تعاونی از برگزاری ۵۲ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در سال ۹۸ به صورت حضوری و  مجازی و از فعال کردن اتاق فکر تعاون با مشارکت اساتید دانشگاه و نخبگان بخش تعاون در استان گیلان خبر داد.

مدیرکل افتتاح پروژه ۴۰ واحدی مسکن مهر آزاد ۳۸ رشت، کلنگ زنی پروژه ۲۲۰ واحدی شرکت تعاونی مسکن متعارف جهاد کشاورزی، افتتاح چند شرکت تعاونی در سطح استان با ایجاد ۱۰۴۶ فرصت شغلی جدید را از برنامه های هفته تعاون دانست.

کد خبر: ۳۹٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha