۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
سرمایه گذاری فین تک با کاهش روبرو شد
تحت تاثیر کرونا ویروس در ۶ ماه نخست

سرمایه گذاری فین تک با کاهش روبرو شد

با وجودی که خدمات مالی در شرایط کرونایی به صورت دیجیتالی افزایش یافته است. اما اززمان شیوع کرونا ویروس میزان سرمایه گذاری در حوزه فناوری های مالی (فین تک) کاهش یافته است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «ای ام وب» به تازگی گزارشی درباره میزان سرمایه گذاری در حوزه فین تک و تاثیر کرونا ویروس روی این حوزه، منتشر کرده است: سرمایه گذاری در زمینه فین تک، نوآوری فناوری در بخش مالی، در شش ماهه نخست سال جاری به شدت در سراسر جهان کاهش یافته است. براساس تحقیقات شرکت حسابداران کی پی ام جی، در نیمه
نخست سال ۲۰۲۰ مبلغ ۲۵.۶ میلیارد دلار در فین تک سرمایه گذاری شد.

این میزان به طور قابل توجهی کمتر از ۳۹.۴ میلیارد دلار هزینه شده در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ بوده است. در مقایسه با نیمه دوم سال گذشته، این کاهش حتی بیشتر است. در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا نیز سرمایه گذاری کاهش یافته است و از ۸.۴ میلیارد دلار در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به ۴.۷ میلیارد دلار در شش ماه اول سال ۲۰۲۰ رسیده است.
تفاوت میزان سرمایه گذاری با نیمه دوم سال ۲۰۱۹ در اروپا نیز قابل توجه است. کل سرمایه گذاری ۵۳.۴ میلیارد دلار بود. نینک ویچرز هوت، شریک کی پی ام جی می گوید: از طرفی نقش بانک های رقیب در اروپا در شش ماه اول سال جاری برجسته تر بود ه است. به طوری که بانک های  اِن ۲۶ (آلمان)، رولوت (انگلستان)، کلارنا (سوئد)، استارلینگ (انگلیس) و کونتو (فرانسه) پنج معامله از ده معاملات برتر اروپا را به خود اختصاص داده اند.
وی می گوید : بانک های رقیب با افزایش و رقابت بیشتر، مورد توجه سرمایه گذاران نه تنها در اروپا، بلکه در سراسر جهان قرار می گیرند. به طوری که رولوت و ان ۲۶ به دنبال کلارنا وارد بازار آمریکا شده اند.

کرونا یک چالش است
این مطالعه همچنین نشان می دهد کرونا ویروس چالش بزرگی برای فناوری های فین تک در سراسر اروپا محسوب م یشود. ویچرز هوت افزود: این مساله به خصوص برای راه اندازی شرکت هایی با نقدینگی کمتر تاثیر بیشتر دارد. با این حال، همه گیری همچنین فرصت هایی را ایجاد می کند زیرا رفتار دیجیتالی مصرف کنندگان کاملاً تغییر کرده است. تقاضا برای ابزارها، محصولات و خدمات دیجیتالی به شدت افزایش یافته است و این فرصت های جدید بیشماری را برای فین تک هایی که دارای سرمایه خوب هستند، ارائه می دهد.
با این وجود، شش ماه آینده شرایط دشوار خواهد بود و عملکرد شرکت های بزرگ به مدت زمان رونق و بهبود اقتصاد وابسته است. وی خاطر نشان کرد: ما در سراسر جهان می بینیم که غول های بزرگ فناوری و ارائه دهندگان پلت فرمها در ماه های اخیر برای گسترش سهم بازار خود با مصرف کنندگان بسیار فعال بوده اند. برای مثال پلت فرم Gojek مستقر در اندونزی، که در پرداخت های دیجیتال نیز فعال است، موفق شد ۳ میلیارد دلار از سرمایه گذاران مانند گوگل، تنسنت، فیس بوک و پی پال کسب کند.
ویچرز هوت معتقد است که تحولی که اکنون است همچنان ادامه خواهد یافت زیرا شرکت های بزرگ فناوری، پلت فرم ها و فین تک به دنبال حمایت از مصرف کنندگان هستند.  

قاعده جدید
تغییر در رفتار مشتریان و افزایش پذیرش مدل ها و خدمات پرداخت دیجیتال توسط مصرف کنندگان، نحوه عملکرد مشاغل را نیز تغییر داده است. وی  یادآور شد: سرمایه گذاری ها به سرعت و به طور قابل توجهی در کانال های دیجیتال و گزینه های دیگر برای تأمین نیاز مشتری انجام می شود. در ماه های آینده، انتظار می رود سرمایه گذاری های فین تک به طور فزاینده ای به دنبال موفقیت ها که  روی می دهد، در شرایط عادی  و جدیدی قرار گیرد.

کد خبر: ۳۹٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha