۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
 ۳۰ درصد بازنشستگی‌های پیش از موعد کشور مربوط به مشاغل زیان‌آور است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۳۰ درصد بازنشستگی‌های پیش از موعد کشور مربوط به مشاغل زیان‌آور است

بابلسر - مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ۵۲ درصد جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: ۳۰ درصد بازنشستگی‌های پیش از موعد مشمول‌های تحت پوشش مربوط به مشاغل سخت و زیان آور است.

 محمدعلی جنانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه ای کشور بوده و ۷۱ درصد مصارف سازمان در حوزه تعهدات بلندمدت به میزان شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه می شود، گفت: پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به ۸۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و این یعنی آن که از هر ۱۰۰ هزار تومانی که در سازمان هزینه می شود ۷۱ درصد در حوزه تعهدات بلندمدت است.

وی شمار مستمری بگیران اصلی را سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد وگفت: این افراد با خانوارهای تابعی به شش میلیون هزار و ۳۰۰ هزار نفر می رسد.

رشد ۳۰ درصدی مصارف تامین اجتماعی

مدیرکل امور فنی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: آن چه که تلاش سازمان بوده، ارتقای وضعیت معیشتی و رفاعی افراد تحت پوشش و مستمری بگیران است زیرا باید از افراد بازنشسته حمایت است و تلاش داریم راهکارهای حمایتی برای ارتقای وضعیت آنان پیدا کنیم.

جنانی یادآور شد: آن چه که بر سازمان اجتماعی تحمیل می شود، این است که شمار مستمری بگیران به شدت روبه رشد است و متغیرهای بیرونی مانند کاهش نرخ موالید، افزایش سن امید به زندگی و سالمندی جمعیت سبب شده که بر شمار مستمری بگیران افزوده شود.

وی ادامه داد: طی مطالعات صورت گرفته، به صورت میانگین هر سال ۱۰ درصد رشد مستمری بگیران را داریم اما رشد مصارف حدود ۳۰ درصد است و این مسئله نشان می دهد که به صورت روزافزون تعهدات بلندمدت سازمان رو به افزایش است.

۵۲ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

مدیرکل امور فنی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: شیب تعهدات در سال های اخیر افزایش یافته و با رشد شتابانی در حال پیش است و این مسئله علاوه بر افزایش سالمندی و کهنسالی، ناشی از تصویب برخی قوانینی است که فاقد پشتوانه بیمه ای نظیر تعیین تکلیف، بازنشستگی زیر ۱۰ سال سابقه بیمه ای، ماده ۱۰ قانون نوسازی و بازسازی صنایع و قوانین سخت و زیان آور است.

وی افزود: بیش از ۴۲ درصد بازنشستگی های مشمولان تحت پوشش پیش از موعد است و از این تعداد ۳۰ درصد مربوط به مشاغل سخت و زیان آوراست و باید هزینه این مشاغل را پرداخت و در پی آن هستیم تا هزینه ها را مدیریت و از رشد شتابان مستمری بگیران کم کنیم.

جنانی، جامعه مخطب ۱۴.۶ درصدی را شامل مستمری بگیران بیان کرد و گفت: گفت: در حال حاضر سالانه ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار نفر بر شمار مستمری بگیران افزوده می شود و پارامترهایی نظیر پیش رفتن جمعیت به سمت سالمندی از جمله متغییرهای رشد دهنده شمار مستمری بگیران است.

وی گفت: در حال حاضر ۵۲ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و آمارها نشان می دهد نیمی از جمعیت تحت پوشش را سالخوردگان تشکیل می دهند.

کد خبر: ۳٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha