۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
پایانه صادرات خرما در هرمزگان راه‌اندازی می شود
رئیس انجمن ملی خرمای ایران:

پایانه صادرات خرما در هرمزگان راه‌اندازی می شود

بندرعباس- رشید فرخی رئیس انجمن ملی خرمای ایران با تاکید بر راه‌اندازی پایانه صادرات خرما در هرمزگان گفت: همان گونه که سایر استان‌ها با توجه به قابلیت‌هایشان، امتیازی در خصوص خرما دریافت کرده‌اند این پایانه نیز در هرمزگان راه‌اندازی خواهد شد.

محسن رشید فرخی در حاشیه افتتاح دفتر انجمن ملی خرمای استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: محصول خرمای دو سال اخیر، جهش ۴۰۰ میلیون دلاری را تجربه کرد این در حالی است که تمام خواسته انجمن ملی خرما، جهش نیم میلیارد دلاری در سال گذشته بود که تصمیم دولت مبتنی بر «ممنوعیت صادرات» مانع تحقق این امر مهم شد.

وی افزود: صادرات همیشه به عنوان ویترین های یک کشور محسوب می‌شود اما جای گله ای از دولت است چرا که با اتخاذ تصمیماتی از قبیل ممنوعیت صادرات سبب می‌شود که بازارهای هدف به دنبال بازارها و مشتریان جایگزین بگردند.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: با توجه به برخورداری استان هرمزگان از قابلیت های ویژه، قطعا با وزارت صنعت، معدن و تجارت، قراردادها و یا تفاهم‌نامه هایی منعقد خواهد شد.

رشید فرخی با تاکید بر راه‌اندازی پایانه صادرات خرما در استان هرمزگان گفت: همانگونه که سایر استان‌ها با توجه به قابلیت‌هایشان، امتیازی در خصوص خرما دریافت کرده‌اند این پایانه نیز در هرمزگان راه‌اندازی خواهد شد.

تلاش برای تحقق نیم‌میلیارد دلار صادرات خرما
وی با بیان اینکه مبنای انجمن ملی خرما، وزارت صمت و اتاق بازرگانی و همچنین رؤسای بخش‌های مختلف اتاق بازرگانی، تحقق نیم میلیارد دلار صادرات خرما است، اظهار امیدواری کرد: برای تحقق این امر نیازمند همراهی دولت هستیم و البته در این شرایط حساس، نباید هیچ توقعی از دولت داشته باشیم همین که همراهی و تصدیق کند کافی است.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران تاکید کرد: بخش خصوصی و دولت به عنوان دو بازو برای کشور هستند که در شرایط کنونی دولت، بخش خصوصی باید ورود جدی داشته باشد.

کد خبر: ۳۹٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha