۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
صدور تنها یک کارت بازرگانی در استان سمنان/ ضرورت رفع تعدادی از مشکلات آئین‌نامه کارت بازرگانی
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان خبر داد:

صدور تنها یک کارت بازرگانی در استان سمنان/ ضرورت رفع تعدادی از مشکلات آئین‌نامه کارت بازرگانی

سمنان- رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان از صدور تنها یک کارت بازرگانی طی ماه اخیر در استان خبر داد و گفت: رفع تعدادی از مشکلات آئین‌نامه کارت بازرگانی به‌صورت ملی باید پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌اصغر جمعه‌ای روز یکشنبه در بیست و ششمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی که به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: عضویت فراگیر در برنامه اتاق بازرگانی استان سمنان قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق این امر نیاز است تعدادی از مشکلات آئین‌نامه کارت عضویت بازرگانی رفع شود تا عضویت فعالان اقتصادی با توجه به کسب‌وکار نهایی شود، افزود: سامانه جامع تجارت مشکلاتی در صدور و تمدید کارت بازرگانی دارد که باید به‌صورت ملی برای آن چاره‌اندیشی شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان بابیان اینکه باوجوداین مشکلات در یک ماه اخیر اتاق سمنان نتوانسته است یک کارت بازرگانی صادر کند، خاطرنشان کرد: اجرای این سامانه به‌صورت آزمایشی در چند استان می‌توانست مانع از بروز این مشکلات شود.

جمعه‌ای بابیان اینکه رفع اختلال فنی این سامانه پیش از اجرای ملی آن باید انجام می‌شد، تصریح کرد: مذاکرات زیادی با سازمان صمت استان سمنان در این زمینه انجام شد که تاکنون این پیگیری‌ها نتیجه‌ای نداشته است.

وی با اشاره به اینکه مجوز کارت بازرگانی در ایران و چند کشور به‌صورت محدود وجود داشت، خاطرنشان کرد: از این مجوز برای دریافت وجوه استعلام‌های امور مالیاتی و تأمین اجتماعی استفاده می‌شد.  

کد خبر: ۳۹٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha