۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
اوراق سلف نفتی همان اوراق مشارکت است/ دولت مردم را با عناوین جدید گیج نکند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

اوراق سلف نفتی همان اوراق مشارکت است/ دولت مردم را با عناوین جدید گیج نکند

مصری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است؛ اوراق سلف نفتی همان اوراق مشارکت با نرخ ۱۸ درصدی است که می‌خواهند به مردم آن را عرضه کنند بنابراین وزارت نفت صادقانه این موضوع را اعلام و مردم را با عنوانی مانند سلف گیج نکند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، با بیان اینکه اوراق سلف نفتی در حقیقت همان اوراق مشارکت با نرخ ۱۸ درصد است که می‌خواهند بوسیله بازی‌ آن را به مردم عرضه کنند، گفت: مسئولان وزارت نفت صادقانه این موضوع را اعلام کنند و مردم را با فروش اوراق مشارکت ۱۸ یا ۲۰ درصدی با عنوان‌های سلف گیج نکنند.

وی ادامه داد: مسئولان وزارت نفت و بورس انرژی اعلام می‌کنند، در بحث فروش اوراق سلف نفتی ۳ مدل قرارداد در کنار یکدیگر منعقد می‌شود، پیش از این هم فروش اوراق مشارکت در کشور رایج بوده و مردم شناخت کافی نسبت به آن دارند.

مصری اظهار کرد: وزارت نفت همچنین می‌گوید، اوراق مشارکت سود بازپرداخت ۳ ماهه دارد در صورتی که اینگونه نیست و می‌توان برای آن سود سالیانه هم تعریف کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به اینکه ما از عناوین جدید اقتصادی در کشور نگران هستیم و پیش از این هم از آن آسیب‌های جدی دیده‌ایم، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته هر مغازه‌ای با نصب یک تابلو تبدیل به موسسات مالی و اعتباری شد و با اعلام پرداخت سودهای بالا، نقدینگی مردم را جمع کرد و بعد در نهایت عده‌ای به خاک سیاه نشستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تصمیمات غلط دولت در آن زمان از بانک مرکزی پول برداشت و مطالبات مردم داده شد و در نهایت موسسات هم جمع‌آوری شدند،  ما اکنون مار گزیده‌ایم و از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسیم بنابراین اوراق سلف نفتی همان اوراق مشارکت است و نیازی به این پیچیدگی‌ها توسط وزارت نفت نیست.

کد خبر: ۳۹٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha