۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
محافظه کاری شهرداری در جذب بودجه غیر نقد
رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد

محافظه کاری شهرداری در جذب بودجه غیر نقد

هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در جذب بودجه غیر نقد محافظه کاری بسیاری می‌کند، به نظر می‌آید که دست شهرداران مناطق بیش از حد بسته شده است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درپایان جلسه یکشنبه -۱۶ شهریور- در انتهای جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیر علنی امروز گفت: در این جلسه بحث برنامه ریزی شهرداری برای سال ۱۴۰۰ و فعالیت هایشان به این مناسبت و همچنین برنامه‌های این مجموعه برای هفته تهران گزارشی ارائه شد. اعضای شورای شهر نیز نظر خود را ارائه کردند.  

هاشمی درباره جلسه علنی شورای شهر تهران نیز گفت: سه نطق پیش از دستور داشتیم و به انتخاب اعضای کمیسیون‌ها ورود پیدا کردیم که اعضای در همان کمیسیون‌ها ابقا شدند و مهم‌ترین دستور امروز شرایط انتخاب ذیحسابان بود که ماده‌های زیادی داشت و تا ماده ۸ پیش رفتیم. یک بحث یک فوریتی درباره شفاف سازی یارانه‌های شهرداری تهران داشتیم و یک طرح یک فوریتی برای بررسی وضعیت خدمات کسانی که در شهرداری کار می‌کنند داشتم که این افراد به ویژه در شرایط کرونایی فعلی آسیب پذیر هستند که این یک فریت باعث شرایط را برای تمام کسانی که در بخش خدمات شهری حضور دارند بازبینی کنیم.

هاشمی در مورد گزارش خزانه دار نیز گفت: در این گزارش وضعیت مالی شهرداری تهران تا آخر تیر ماه چه در درآمدها و چه در هزینه‌ها ارایه کردند و بحثی که در شورا باعث سوال شد این بود که شهرداری تهران در جذب بودجه غیر نقد موفق نیست و اعضا نگرانی خود را در این باره ابراز کردند و حتی از هیأت رئیسه خواستند جلسات ویژه در این باره گذاشته شود.

او ادامه داد: این مشکل را در طول سه سال داشتیم و هر سه سال شهرداری تهران در جذب بودجه غیر نقد محافظه کاری بسیاری می‌کند و به نظر می‌آید که دست شهرداران مناطق بیش از حد بسته شده است و وقتی می‌خواهند در این باره کار کنند باید یک مسیر طولانی را طی کنند که از سازمان املاک و تشکیلات حقوقی شهرداری عبور می‌کند. گفته شده این کار باید با روش مزایده انجام شود که محکم کاری است؛ از یک جهت خوب است که کار را بسیار محکم کرده، اما از سوی دیگر مسیر را کند کرده است. امیدواریم در این باره دخالت کنیم و با استفاده از قوانین موجود اختیارات شهرداران را بالا ببریم که با استفاده از قوانین موجود بودجه نقدی جذب کنند.

هاشمی گفت: در گذشته به این شکل بود که وقتی پیمانکاری طلبکار بود با کارشناسی که نسبت به ملک انجام می‌شد و با قیمت کارشناسی با طلبکار تهاتر می‌شد تا مسیر مزایده نروند. اما اکنون شهرداری اعلام کرده است که هیچ ملکی نمی‌تواند بدون مزایده قانونی واگذار شود که بر این اساس طلبکاران باید در مزایده شرکت کنند و اگر طلبکاری نتواند قمیتی بدهد که ملک را بگیرد نمی‌تواند طلب خود را دریافت کند. همین امر باعث شده شهرداران مناطق نتوانند برای بدهی‌ها از بودجه غیر نقد استفاده کنند.

کد خبر: ۳۹٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha