۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
۱۳۰۰ شاکی «آذویکو» تا بهمن ماه، به خودروی خود می‌رسند
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی:

۱۳۰۰ شاکی «آذویکو» تا بهمن ماه، به خودروی خود می‌رسند

رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از رای قطعی تعزیرات برای شرکت آذویکو خبر داد و گفت: همه هزار و ۳۰۰ شاکی این پرونده باید تا پایان بهمن ماه امسال به خودروی خود برسند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سید یاسر رایگانی افزود: هزار و ۳۰۰ نفر از شکات این پرونده به رای بدوی سازمان تعزیرات اعتراض کردند که این رای پس از ۴۵ روز رسیدگی در شعبه تجدید نظر منجر به رای قطعی شد.

وی گفت: شعبه بدوی اتهام این شرکت را اختفاء و امتناع از عرضه کالا دانسته بود، اما شعبه تجدیدنظر اتهام این شرکت را ایفا نکردن تعهدات ارزی دانست و بر همین اساس این شرکت ملزم شد بر اساس قرارداد منعقد شده با مشتریانش همه تعهدات را اجرایی کند.

رایگانی افزود: با توجه به اینکه این شرکت امکان تامین خودروی ام جی را ندارد به انتخاب مشتریان باید تا پایان بهمن ماه و طبق شرایط مندرج در قرارداد دو نوع خودروی جایگزین را به انتخاب مشتریان تحویل دهد.

سخنگوی تعزیرات گفت: این رای قطعی و لازم الاجراست.

برخی جزئیات این حکم به این شرح است: شعبه تجدیدنظر در تعزیرات این شرکت را ملزم کرد تا فرآیند تحویل خودروی جایگزین لوکسژن suvu۶ را از پایان تیر و خودروی s۵۰ را از اواخر مهر آغاز کند و در نهایت باید تعهدات تا پایان بهمن ماه اجرایی شود.
در مورد پرداخت خسارت تحویل خودرو که پیش‌تر ۱۲ درصد از زمان سررسید قرارداد تا زمان تحویل خودرو تعیین شده بود؛ شعبه، حکم به پرداخت خسارت بر مبنای قرارداد در مواردی که خسارت بیشتری در قرارداد ذکر شده است نیز صادر کرد و شعبه پنجم تجدیدنظر در مورد پرداخت مابه التفاوت نرخ تورم بانک مرکزی از زمان سررسید تحویل قراردادی تا زمان تحویل خودرو که هم اکنون ۷.۲۵ درصد است نیز استعلام از بانک مرکزی در زمان اجرا و مبنا قراردادن معادل روز نرخ تورم را ملاک پرداخت قرار داد.
کد خبر: ۳۹٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha