۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
نیازمند طراحی بسته جامع بیمه‌ای برای ماشین آلات کشاورزی هستیم
رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی:

نیازمند طراحی بسته جامع بیمه‌ای برای ماشین آلات کشاورزی هستیم

عباسی، رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ریسک ماشین آلات کشاورزی نسبت به دیگر وسایل نقلیه بسیار پایین است، گفت: باید یک بسته جامع بیمه‌ای برای ماشین آالات کشاورزی طراحی و تدوین کنیم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، کامبیز عباسی، رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو بیان کرد: بیمه یک اتفاق خوب در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی است و بیمه ماشین آلات کشاورزی اولویت وزارت جهاد کشاورزی است که در این زمینه نیز همکاری‌های خوبی با نهادهای بیمه‌ای صورت گرفته است.

وی افزود: باتوجه به اینکه ماشین آلات کشاورزی درحال پلاک شدن هستند شاهد بیمه شدن این ماشین آلات هستیم.

رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: براساس گفتگوهایی که با شورای عالی بیمه صورت گرفته است، بیمه ماشین آلات کشاوری شامل تخفیف ۳۰ درصدی شده‌اند که البته نیاز است میزان این تخفیف بیشتر شود، چراکه ریسک این ماشین آلات نسبت به دیگر وسایل نقلیه بسیار کم است.

عباسی اظهار داشت: لازم است ردیف بیمه ماشین‌های کشاورزی را از دیگر وسایل نقلیه جداکنیم، چراکه به طور مثال یک تراکتور تنها چندماه از سال کار می‌کند.

وی عنوان کرد: مستنداتی درخصوص بیمه ماشین آلات کشاورزی تهیه شده که به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود تا از این طریق حق بیمه این ماشین آلات کاهش یابد.

رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: باید یک بسته جامع بیمه‌ای برای ماشین آلات کشاورزی طراحی و تدوین کنیم که لازم است در این زمینه صنعت بیمه همراهی بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در ادامه این برنامه گفت: پیرامون موضوع بیمه ماشین آلات کشاورزی در بخشی که به مجلس شورای اسلامی مرتبط می‌شود هرگونه لایحه و طرح را پیگیری می‌کنیم و بنده نیز موضوع را تا صحن علنی مجلس پیگیری می‌کنم.

**کاهش میزان حق بیمه ادوات و ماشین آلات کشاورزی

بنیامین بحیرایی کارشناس بیمه نیز گفت: حق بیمه ادوات و ماشین آلات کشاورزی کاهش پیدا کرد و صنعت بیمه بر مبنای ریسک، حق بیمه را تعیین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای کمک به صنعت کشاورزی نرخ حق بیمه ماشین آلات کشاوری ۳۰ درصد کاهش یافت و امکان تقسیط حق بیمه نیز وجود دارد.

کد خبر: ۳۹٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha