۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
راه اندازی و گسترش بازارهای روز در کاشان/ اشتغال زایی توسعه می یابد
بازتاب گزارش بازار؛

راه اندازی و گسترش بازارهای روز در کاشان/ اشتغال زایی توسعه می یابد

کاشان- در پی انتشار گزارشی در بازار و طرح مشکلات کاسبان، مدیر امور شهری و شوراهای فرمانداری ویژه کاشان از راه اندازی و گسترش بازارهای روز در کاشان خبر می دهد.

بازار؛ گروه استان ها: ۳۱ مردادماه ۹۹ بود که گزارشی در بازار با عنوان «بازارهای روز کورسوی امید کاسبان در کشاکش کسادی ناشی از کرونا» منتشر شد که در آن گزارش از لزوم گسترش و ایجاد بازارهای روز جدید در کاشان و مطالبه مردم برای ایجاد این بازارها خبر داد.

بر مبنای این تقاضا و پیگیری درخواست های مردمی، معاون فرمانداری ویژه کاشان در حاشیه برپایی کارگروه آیین نامه اجرایی ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار شهرستان کاشان خبر از راه اندازی و گسترش بازارهای روز در کاشان داد.

هادی اکبری در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی کشور و معیشت مردم و برای بهبود محیط کسب و کار و به منظور لزوم بهره گیری از پتانسیل های موجود و افزایش مشارکت مردم در توسعه اشتغال زایی و رونق کسب و کار بازارهای روز در محل های مورد تایید این کارگروه در سطح شهرستان کاشان ایجاد می شود.

وی یکی از ملزومات کنونی را برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاهی برای استفاده مطلوب از ظرفیت های اقتصادی نواحی شهری و روستایی دانست و ابراز داشت: منفعت این موضوع در نهایت به خود شهروندان می رسد و دستگاه های مربوطه هم برای زمینه سازی این مهم تمام تلاش خود را انجام می دهند.

سهولت مردم برای دسترسی به خریدی آسان، توسعه اشتغال و کسب و کارهای کوچک
معاون فرمانداری ویژه کاشان ایجاد بازارهای روز را علاوه بر سهولت مردم برای دسترسی به خریدی آسان، توسعه اشتغال و کسب و کارهای کوچک دانست و ابراز داشت: یکی از مهمترین کارکردها و پیامدهای توسعه بازارهای روز گسترش مشاغل خانگی به خصوص در بین بانوان و کمک به معیشت و اقتصاد خانوارهاست.

وی مقابله با گران فروشی را نیز روی دیگری از سکه توسعه بازارهای روز در سطح شهرستان دانست و بیان داشت: بازارهای روز از نظر کمک به اقتصاد خانواده ها نیز می توانند سهم بسزایی داشته باشند.

اکبری یکی دیگر از کارکردهای بازار روز را کاهش بار ترافیک شهری و به تبع آن کاهش آلودگی دانست و افزود: به وسیله بازارهای روز می توان مشاغل نیمه مزاحم و همچنین دست فروشان را ساماندهی کرد.

اکبری گفت: طبق مصوبات این کارگروه مقرر شد بازارهای روز در برخی از نقاط شهر کاشان مثل مسکن مهر و بلوار ساحلی شکل بگیرد تا زمینه دسترسی آسان مردم آن مناطق را به مایحتاج روزانه زندگی فراهم کند.

کد خبر: ۳۹٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha