۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
طرح «مشق احسان» در گلستان اجرا شد/ احداث ۵۶ مدرسه
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در گلستان:

طرح «مشق احسان» در گلستان اجرا شد/ احداث ۵۶ مدرسه

گرگان- سلمان زاده، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان از ساخت ۵۶ باب درسه توسط این ستاد خبر داد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید طرح مشق احسان و توزیع لوازم التحریر بین بیش از ۱۰ هزار دانش آموز نیازمند گلستانی اجرا شد.

محمدمهدی سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از آنجایی که شیوع بیماری کرونا وضعیت معیشت و کسب و کار بسیاری از خانواده‌ها را تحت تأثیر قرار داده است با مشارکت گروه‌های جهادی، خیریه‌ها و سمن‌ها اجرای طرح مشق احسان و اهدای بسته‌های لوازم التحریر بین خانواده‌های نیازمند گلستانی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شناسایی دانش آموزان به تفکیک جنسیت و مقطع تحصیلی انجام شده است، افزود: تحویل بخشی از بسته‌ها از سوی گروه‌های همکار ستاد انجام شده و مابقی هم طی هفته جاری انجام می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان با یادآوری اینکه اجرای این طرح از سوی بنیاد احسان ستاد در حال انجام است، ادامه داد: محتویات این بسته ها شامل کیف، دفتر، مداد، خط کش، خودکار و ... بوده و قیمت هر بسته هم حدوداً ۱۵۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

وی با این توضیح که بسته‌های لوازم التحریر بین بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز نیازمند مناطق محروم گلستان توزیع می‌شود، یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام مجری اصل ۴۹ و ۴۵ قانون اساسی بوده و دو بنیاد وابسته برکت و احسان دارد.

سلمان زاده اضافه کرد: در گذشته بنیاد برکت اقدامات عام‌المنفعه را پیگیری می‌کرد و در زمینه‌های عمرانی، اقتصادی، مدرسه سازی، بهداشت، اجتماعی و غیره فعالیت داشتیم اما با راه‌اندازی بنیاد احسان وظایف تفکیک شد و بنیاد احسان در حوزه اجتماعی و بنیاد برکت در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی فعالیت می‌کنند.

وی از تحت حمایت قرار دادن ۵۳۳ کودک زیر ۱۰ سال در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: ساخت ۵۶ مدرسه، احداث چهار مرکز بهداشتی، تکمیل بیمارستان برکت فاطمه الزهرا(س) مینودشت و مرمت و احداث ۴۳ مسجد بخشی از اقدامات عمرانی این ستاد در گلستان بوده است.

کد خبر: ۳۹٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha