۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
قبل از خرید به سامانه ۱۲۴ مراجعه کنید
تاکید چندباره سازمان حمایت به مردم؛

قبل از خرید به سامانه ۱۲۴ مراجعه کنید

ماجد، مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت از مردم خواست ضمن بررسی قیمت واقعی همه کالاها و خدمات در سامانه ۱۲۴ گزارش تخلفات را با این سامانه با شماره‌ای مشابه در میان بگذارند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مجتبی ماجد، با اشاره به نوسانات بازار و تاثیر آن در سبد مصرفی خانوار، نظارت های سازمان حمایت را هفتگی و روزانه دانست، گفت: ما مطابق بازار و گزارش‌های واصله به جمع‌بندی می‌رسیم که کدام قسم از کالا و خدمات را بیشتر مورد نظارت و بازرسی قرار دهیم.

وی در خصوص نظارت سازمان حمایت بر ۱۷ قلم کالا و خدماتِ اولویت دار در سبد مصرفی خانوار اظهار کرد: در ۵ ماهه نخست سال جاری از سراسر کشور گزارش سازمان های صمت و اتاق های اصناف را گردآوری کردیم که بیش از ۶۴۵ هزار مورد بازرسی صورت گرفته و به تشکیل ۲۶ هزار و ۲۰۱ فقره پروند تخلف منتهی شده است.

ماجد ارزش ریالی این تخلفات را جمعا ۲۴۷۳ میلیارد تخمین زد و افزود: کالا و خدمات اولویت دار شامل لبنیات، برنج، میوه، اقلام پروتئینی نظیر گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ، شکر، روغن نباتی و در حوزه اقلام سرمایه ای نیز لوازم خانگی و در بخش خدمات، انبارها و سردخانه‌ها و مشاورین املاک و خدمات حمل و نقل و همچنین اقلامی مثل مصالح ساختمانی، لاستیک، روغن موتور، کاغذ، مواد شوینده، مورد رصد و پایش همکاران ما قرار گرفته است.

این مقام مسئول در سازمان حمایت از تناوب و ادامه دار بودن این بازرسی ها خبر داد و گفت: با توجه به شرایط حتی بازرسی‌های هفتگی برای برخی اولویت‌ها را در دستور کار داریم تا مورد توجه کل کشور قرار گیرد و با تخلفات مشخص شده، برخورد گردد.

ماجد در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو افزود: طبیعتا افزایش قیمت مورد گلایه است ولی بر اساس تکالیف، برخورد و مقابله با گران‌فروشی بر ما تکلیف شده است.

وی ادامه داد: گاه گرانی در بازار ناشی از مولفه‌های کلان اقتصادی است که از حیطه اختیارات سازمان حمایت و بازرسان خارج است، اما اگر همکاران ما با پدیده گران فروشی مواجه شوند، حتما بر اساس قوانین و مقررات برخورد خواهند کرد.

ماجد در پاسخ به این پرسش که مردم چگونه از قیمت‌های مصوبِ درج شده روی کالا و یا تعیین شده برای خدمات، اطمینان حاصل کنند، اظهار کرد: مردم از طریق سامانه ۱۲۴.ir می توانند اطلاعات قیمت اقلامی که مشمول قیمت گذاری مصوب و سقف قیمتی هستند، کسب اطلاع کنند.

وی با اعلام اینکه با فروشندگان کالایی که بیش از این تعیین نرخ اقدام به فروش کنند، برخورد خواهد شد، افزود: اگر مصرف کننده احساس کرد گران‌فروشی صورت گرفته، با تماس با شماره تلفن ۱۲۴ یا درج شکایت در سامانه ۱۲۴ موارد را اعلام کند.

کد خبر: ۳۹٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha