۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
قطعات بی کیفیت و تقلبی در بازار لنت، ترمز بریده است/ احتمال افزایش حوادث رانندگی در نبود قطعات اصلی
عضو انجمن صنایع تولید لنت ‌ترمز و کلاچ مطرح کرد

قطعات بی کیفیت و تقلبی در بازار لنت، ترمز بریده است/ احتمال افزایش حوادث رانندگی در نبود قطعات اصلی

امیری مقدم، کارشناس صنعت لنت ترمز از افزایش لنت ترمز بی‌کیفیت و حتی تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو خبر داد.

به گزارش بازار، حمیدرضا امیری ‌مقدم، عضو انجمن صنایع تولید لنت ‌ترمز و کلاچ با اشاره به افزایش قیمت قطعات بی کیفیت و تقلبی در بازار گفت: بازار لنت ‌ترمز به دلیل حضور قطعات بی‌کیفیت با تعدد برند مختلف دچار آشفتگی کیفی شده است.

وی با اشاره به اینکه لنت‌های ترمز زیر پله‌ای به بازار راه یافته و به دلیل افزایش قیمت قطعات اصلی، آن‌ها نیز با افزایش قیمت مواجه شده‌اند، افزود: مشتریان نیز توانایی شناسایی لنت‌ ترمز باکیفیت از بی‌کیفیت را نداشته و در نهایت با سردرگمی در انتخاب برند، محصولی بی نام و نشان یا غیراستاندارد را خریداری می‌کنند.

امیری ‌مقدم ادامه داد: در کشورهای پیشرفته دنیا، زمان تعویض قطعات مصرفی و ایمنی از جمله لنت‌ ترمز، شماره قطعه همراه با شناسنامه آن که شامل اطلاعات تولیدکننده است در سامانه‌ای ثبت می ‌شود. زیرا اگر حادثه‌ای رخ دهد، با مراجعه به آن سامانه می‌توان از تولیدکننده خسارت دریافت و آن را مواخذه کرد.

عضو انجمن صنایع تولید لنت ‌ترمز و کلاچ تاکید کرد: در حال حاضر در ایران نیز به دلیل ورود لنت‌های ترمز بی کیفیت و زیر پله‌ای به بازار باید چنین سامانه‌ای راه‌اندازی و استفاده شود.

این کارشناس صنعت لنت با اظهار نگرانی از افزایش استفاده از لنت‌های بی‌کیفیت و تقلبی گفت: در ماه‌های آینده باید انتظار افزایش حوادث جاده‌ای به دلیل استفاده از لنت‌های ترمز غیراستاندارد با برند های ناشناخته در بازار را داشت.  

امیری ‌مقدم افزود: مشتریان در زمان خرید لنت ترمز از بازار فاکتور با مهره فروشگاه را دریافت کننده تا درصورت بروز حادثه بتوانند از طرق قانونی پیگیر مساله باشند.

کد خبر: ۳۹٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • افشین CA ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      0 0
      چنه نوع لنت ترمزی اسمش چیه