۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
سرمایه ۹ هزار میلیارد تومانی شرکت استانی سهام عدالت خراسان جنوبی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی مطرح کرد

سرمایه ۹ هزار میلیارد تومانی شرکت استانی سهام عدالت خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۶۲ هزار نفر در استان روش غیرمستقیم سهامداری را برای سهام عدالت انتخاب کرده اند، گفت: هم اکنون شرکت سرمایه گذاری استان ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، عیسی جعفری ظهر شنبه در نشستی که با خبرنگاران در این اداره برگزار شد، اظهار داشت: ۶۴۷ هزار و ۴۰۹ مشمول سهام عدالت در استان هستند که از این تعداد ۱۸۴ هزار و ۵۶۳ نفر، روش مستقیم و ۴۶۲ هزار و ۸۴۶ نفر روش غیر مستقیم را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه از مجموع  ۴۶۲ هزار نفر که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند تا ۱۱ شهریورماه ۱۱۶ هزار نفر احراز هویت شدند، افزود: در راستای احراز هویت سهامداران هنوز  ۳۵۰ هزار نفر باقی مانده اند.

وی افزود: افرادی که روش مستقیم سهامداری را انتخاب کردند، خرید و فروش سهام برعهده خودشان بوده و تا ۶۰ درصد سهام خود را هم اکنون می‌توانند بفروشند.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی اولین استانی هست که موفق شده افزایش سرمایه گذاری استان را به ثبت برساند، افزود: در مردادماه اولین خرید و فروش نماد شرکت سرمایه گذاری خراسان جنوبی را داشته ایم.

جعفری همچنین از امکان فروش ۶۰ درصد سهام افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند خبر داد و گفت: تقریبا در ۲۵ روز گذشته شرکت خراسان جنوبی در صف خرید بوده و سهام افراد در مدت کوتاهی به فروش می‌رسد.

وی بر لزوم ثبت نام در سامانه سجام اشاره کرد و گفت: به زودی انتخاب هیئت مدیره شرکت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که در این راستا افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، باید در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت شوند تا بتوانند در انتخاب اعضای هیئت مدیره شرکت کنند.

جعفری ادامه داد: برای ثبت نام در سجام و احراز هویت سه روش اعلام شده است که در روش الکترونیکی افراد می‌توانند از طریق سامانه سجام و اپلیکیشن سیگنال نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی به ثبت نام در دفاتر پیشخوان نیز اشاره کرد و گفت: ثبت نام در ۷۰ دفتر پیشخوان دولت روش دیگر ثبت نام در سامانه سجام است که ۱۰ دفتر دیگر نیز در استان در حال واگذاری است.

وی با بیان اینکه روستائیانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند نیازی به مراجعه حضوری در شهرها را ندارند، افزود: خدمات ثبت نام و احراز هویت در ۱۴۴ پست بانک روستاها انجام می شود.

جعفری بابیان اینکه ۷۱درصد جمعیت خراسان جنوبی روش غیر مستقیم سهامداری را برگزیده اند، تصریح کرد: عمده روش غیرمستقیم توسط روستائیان استان بوده و این به دلیل جمعیت بالای روستائیان در استان است.

کد خبر: ۳۹٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha