۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
عکاسان و فیلم‌برداران، ۷ ماه است که حقوق و درآمدی ندارند
رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم برداران تهران:

عکاسان و فیلم‌برداران، ۷ ماه است که حقوق و درآمدی ندارند

یاوری، رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم برداران تهران گفت: در پیشخوان‌های دولت و دیگر مراکز دولتی جهت احراز هویت از عکاسان حرفه‌ای استفاده نمی‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، زعفر یاوری رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم برداران تهران در خصوص مشکلات عکاسان و فیلم برداران افزود: متاسفانه صنف عکاس و فیلم بردار به دلیل مشکلات بزرگی که دارند به فراموشی سپرده شده اند به طوری که تعداد فعالان این حوزه کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نخستین و بزرگ‌ترین مشکل فعالان این حوزه ویروس کرونا است که به دلیل برگزار نشدن مجالس و مراسم، همه افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کردند بیکار شده اند.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم برداران تهران گفت: تعداد زیادی از فعالان این حوزه تنها یک شغل دارند که آن هم عکاسی و فیلم برداری است و این یعنی این تعداد از افراد حدود ۷ ماه است که هیچ حقوق و درآمدی ندارند.

یاوری ادامه داد: صنف ما با مراکز دولتی و نظامی نیز با مشکلات بزرگی مواجه است به طوری که در این مراکز جهت انجام احراز هویت یا مراحل ثبت هویت از دوربین‌ها و افراد غیر حرفه‌ای برای عکس برداری استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: این گونه از فعالیت‌ها در مراکز پیشخوان دولت و پلیس+۱۰ بسیار زیاد دیده می‌شود و همین موضوع باعث شده تا متقاضیان به واحدهای عکاسی مراجعه نکنند و این صنف با نابودی مواجه شوند.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم برداران تهران افزود: در رابطه با فعالیت این مراکز به نهادهای مربوطه شکایت کرده ایم و امیدواریم این شکایت‌ها نتیجه بخش باشند و رونق سابق به صنف عکاسان و فیلم برداران بازگردد.

یاوری گفت: بیش از ۵۰۰ هزار جواز کسب برای فعالان این صنف صادر شده است، اما هم اکنون تعداد فعالان این حوزه به هزار و ۳۰ واحد می‌رسد این به معنای نابودی و به فراموشی سپرده شدن عکاسان و فیلم برداران است.

کد خبر: ۳۹٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha