۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کاهش تولید و صادرات خودرو در مکزیک
چالش‌های کرونا در صنعت خودرو جهان ادامه دارد

کاهش تولید و صادرات خودرو در مکزیک

داده‌های آژانس ملی آمار مکزیک در روز جمعه نشان داد، تولید خودرو در این کشور در ماه آگوست با کاهش ۱۳.۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده که برابر ۲۹۳ هزار و ۴۶۳ دستگاه خودرو است.

بازار؛ گروه خودرو: نخستین بخشی که در صنعت خودرو از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان دچار آسیب شد، زنجیره تامین است. کاهش تولید قطعه ‌سازان منجر به این شده که قطعات مورد نیاز خودروسازان به موقع در زنجیره تامین فراهم نشود. از همین رو روند تولید خودرو در نبود قطعه با چالش مواجه شده است.

داده‌های آژانس ملی آمار مکزیک در روز جمعه نشان داد، تولید خودرو در این کشور در ماه آگوست با کاهش ۱۳.۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده که برابر ۲۹۳ هزار و ۴۶۳ دستگاه خودرو است. این آمار با گذشت سه ماه از فعالیت مجدد صنعت خودرو در این کشور منتشر شده است.

از آنجایی که بیشتر تولیدات خودرو در مکزیک صادراتی است، این بخش نیز با کاهش ۸.۵۹ درصدی که معادل ۲۵۷ هزار و ۶۱۰ دستگاه بوده، مواجه است. این ارقام نشان دهنده کاهش میزان تولید و صادرات نسبت به هشت ماه نخست سال ۲۰۱۹  به یک سوم تولید گذشته است.

این درحالی است که همسایه و رقیب این کشور یعنی برزیل در همین بازه زمانی رشد تولید خودرو مناسبی داشته است. انجمن صنعت خودرو برزیل از رشد ۲۳.۶ درصدی تولید خودرو که نسبت به ماه گذشته حدود ۲۱۰ هزار و ۹۰۰ دستگاه است، خبر داده است. فروش خودروهای جدید نیز نسبت به ماه قبل افزایش داشت، اما صادرات همچنان با عدد دو رقمی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

اقدامات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا منجر به این شد که حدود ۵ ماه تولید خودرو در مکزیک متوقف شود. طبق اعلام انجمن صنعت اصلی مکزیک، صنعت خودروسازی در این کشور حدود ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده و نزدیک به یک میلیون شغل مستقیم ایجاد کرده است.

کد خبر: ۳۹٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha